De geschiedenis van de school

Historie

De Rietendakschool heeft een lange geschiedenis. Het gebouw dateert uit 1921. Daarvoor was de school gehuisvest in een noodlocatie aan de Houtweg. Scholen kregen in die tijd een nummer, in volgorde van stichting. Zo heeft onze school het nummer 24. Dit kunt u op de voorgevel nog zien. Omstreeks 1950 werd aan alle scholen een naam gegeven. Vaak werden scholen genoemd naar de straat waaraan ze stonden. Onze school heette Zilverwegschool. De meeste mensen noemden de school echter De Rietendakschool vanwege de bijzondere dakbedekking.

In 1985 kon de naam officieel gewijzigd worden in Openbare basisschool De Rietendakschool omdat in dat jaar kleuterschool Pinokkio en lagere school Zilverweg samengevoegd werden tot basisschool. In datzelfde jaar werd het gebouw volledig gerenoveerd en aangepast aan de eisen van die tijd. Ook werd de rieten kap volledig vernieuwd. In 2018 is de rietenkap opnieuw volledig vernieuwd. In 2021 vieren wij ons honderdjarig jubileum, een bijzonder moment voor onze school. In februari 2020 hebben wij een fotoproject gedaan in het kader van het 100-jarig bestaan. Hieronder een van de foto’s die door de kinderen gemaakt zijn.

Ons schoolgebouw

De school beschikt over een hoofdgebouw en een dependance. In het hoofdgebouw zijn de groepen 3 , 4, 5/ 6  en 7/8 gevestigd, alsmede het leerplein en een speellokaal voor de kleuters. In de dependance (Chroomweg) bevinden zich de groepen 1 en 2 en de peuterspeelzaal de Heezehummels van Kinderopvang Doomijn.

Op het moment zijn we plannen aan het maken om het schoolgebouw op te knappen en lokalen bij te bouwen. Het kleutergebouw zal dan verdwijnen. We hopen zo snel mogelijk te weten wanneer de ver- en nieuwbouw gaat starten.