Open dag

De schoolkeuze: een belangrijk moment

Het kiezen van een basisschool die past bij u en uw kind is belangrijk. De basisschoolperiode is een periode die zo leuk en leerzaam mogelijk moet zijn. Overwegingen om te kiezen voor een school zijn heel persoonlijk. Wilt u een blokje om rijden of liever een school in de buurt? Welke opvangmogelijkheden zijn er? Hoe wordt de lesstof aangeboden? Hoe is de sfeer op school? Wat biedt een school kinderen die extra ondersteuning of juist meer uitdaging nodig hebben?

Kom naar de open dag

Twee keer per jaar bieden basisscholen in Apeldoorn een laagdrempelige manier om kennis te maken met scholen.

De volgende open dag is op 3 april 2024. Tijdens de open dag kunnen ouders kennis maken met de school. Zo kunt u een geschikte basisschool voor uw kind vinden. De rondleiding op de Rietendakschool zal gedaan worden door leerlingen uit groep 8. In de klassen zult u zien hoe de leerlingen op de Rietendakschool leren en samenwerken. Uiteraard krijgt u ook de gelegenheid met de directeur te spreken. We hopen dat u zo een goed beeld krijgt van onze school en voor onze school zal kiezen.

Onze school

Wij zijn een openbare school. Dit betekent dat er voor ieder kind plaats en aandacht is, ongeacht geloof, ras of huidkleur. In ons onderwijs stellen wij als doel de kinderen respect bij te brengen voor de medemens, waarbij je de ander beoordeelt op grond van zijn innerlijke kwaliteiten en niet op grond van uiterlijk.

Als school streven wij ernaar voorloper te zijn op het gebied van ICT door moderne leermiddelen in te zetten die de kwaliteit van ons onderwijs verbeteren. Hiermee willen wij kinderen zoveel mogelijk in staat stellen hun eigen leerlijn op hun eigen tempo te kunnen volgen waardoor zij grotere stappen kunnen maken in hun eigen ontwikkeling. Momenteel werken wij in groep 4 t/m 8 met de tablets van Snappet.

Wij vinden het belangrijk dat een kind zich thuis en veilig voelt op school. Daarnaast moeten de kinderen in een zekere rust kunnen werken. Ook is het belangrijk dat kinderen weten waar ze aan toe zijn. Ze moeten weten wat ze kunnen verwachten. Rust en regelmaat vormen zo een goede basis voor een kind om zich ook veilig te voelen.

Kanjerschool

De Kanjertraining is een manier van omgaan met elkaar. Het zorgt voor een betere relatie tussen leerlingen onderling en tussen leerlingen en leraren. En er ontstaat een veilige sfeer op school en de kinderen voelen zich daardoor fijner. De Rietendakschool is een gecertificeerde Kanjerschool. Dit betekent dat alle leerkrachten de opleiding hebben gevolgd om te werken met de Kanjertraining.

Waarom de Kanjertraining?

In groepen gedragen kinderen zich anders dan wanneer ze alleen zijn. Alle kinderen maken wel eens een verkeerde grap, pesten, zijn weleens bang en doen wel eens stoer. Is dat erg? Nee, daar is op zich niets mis mee. Maar er zijn ook kinderen die alleen nog maar stoer kunnen doen, vervelend, grappig of bang. Is dat erg? Nou nee, maar de kinderen hebben er zelf vaak veel last van. Eigenlijk willen de bange kinderen, de vervelende en de grappige kinderen normaal doen, maar ze weten niet hoe. Wij willen de kinderen graag leren hoe zij dat wél kunnen doen. De oefeningen van de Kanjertraining zijn niet alleen handig op school, maar ook voor allerlei situaties waar de kinderen mee in aanraking kunnen komen in onze maatschappij.

Lees meer over ons onderwijs

Programma

Op open dagen volgen wij vaak zoveel mogelijk het standaard dagprogramma. Dit doen wij omdat wij nieuwe ouders een goed beeld willen geven van onze manier van werken. Voelt u zich vrij om op de open dag de groepen in te lopen en de sfeer te proeven. De leerkrachten zijn altijd bereid enkele vragen te beantwoorden. Vaak wordt u begeleid door onze directeur, ouders en/of leerlingen.

• foto-5
  • buiten2
  • foto-2
  • 14207809_1217924091572205_5030088663372169019_o

Kennismaken

Wij adviseren u om gebruik te maken van de mogelijkheid om een afspraak voor een kennismakingsgesprek met de schooldirecteur te maken. Uw kind is uiteraard ook welkom om hierbij aanwezig te zijn. Voor dit kennismakingsgesprek nemen wij ruim de tijd, rekent u op een gesprek van een uur. Wij vinden het belangrijk dat u een goed beeld krijgt van onze onderwijsvisie, u uw vragen kunt stellen en u de sfeer op onze school kunt ervaren.

Maak een afspraak