Korte introductie van de school

De Rietendakschool is een openbare school voor basisonderwijs. Basisonderwijs legt het fundament voor elke vorm van onderwijs die daarop volgt. De school is bedoeld voor alle kinderen vanaf vier tot ongeveer twaalf jaar.
De Rietendakschool is een openbare school. Dit betekent dat er voor ieder kind plaats en aandacht is, ongeacht geloof, ras, afkomst of huidkleur.

Kenmerkend voor De Rietendakschool is dat de naam van onze school afgeleid is van het prachtige monumentale gebouw met rieten kap. In juli 2018 heeft onze school een nieuwe rieten kap gekregen. Het is een bijzondere plek in Apeldoorn Zuid, met veel ruimte voor de leerlingen. Wij hebben een prachtig, groot plein en de school staat dicht bij het park. Gedurende schooljaar 2020-2021 kregen wij een natuurlijk schoolplein aan de kant van het bomenplein. De kinderen genieten van deze nieuwe spelplek waar zij hun motoriek kunnen verbeteren en buitenlessen kunnen volgen.

Op onze school werken we met moderne middelen, zoals Ipads, Chromebooks en een digibord. Op de Rietendakschool werkt een betrokken en enthousiast team. Wij hebben oog voor ieder kind. Kleinschalig, persoonlijk, flexibel en veilig, dat is in het kort gezegd de sfeer op onze school. Onze school telt circa 130 leerlingen.