Schoolmaatschappelijk werk

Het school maatschappelijk werk werkt nauw samen met het schoolteam, de aan school gekoppelde schoolmaatschappelijk werker denkt mee over het welbevinden van de kinderen op de school.

Wanneer u zich als ouder/verzorger zorgen maakt over uw kind, kunt u daar altijd over praten met iemand op school. Natuurlijk met de leerkracht of de intern begeleider, maar u kunt ook in gesprek gaan met de schoolmaatschappelijk werker.

Bijvoorbeeld wanneer u vragen heeft over de opvoeding en/of ontwikkeling van uw kind, zijn gedrag (bv lusteloos/ overactief/ moeite met contacten met andere kinderen/ wordt gepest). Ook kunt u bij het SMW terecht met vragen over sport- en culturele activiteiten, financiën, echtscheiding, en activiteiten in de wijk.

Daarbij kunt u denken aan lichte en kortdurende ondersteuning thuis in de vorm van gesprekken met ouders/ verzorgers en/ of kind. En we kunnen samen met u kijken wat er eventueel nog meer nodig is. We werken daarin nauw samen met het schoolteam en andere partijen die ook bij school betrokken zijn (SWV, CJG, jeugdverpleegkundigen).

U kunt ons bereiken via 088-784 6464 (vraag naar het school maatschappelijk werk).

Of mail naar SMW-Apeldoorn@stimenz.nl.

Geef daarbij aub aan op welke school uw kind zit. Dan komt uw vraag bij de juiste persoon terecht.

Met vriendelijke groeten,

Het team SMW.

De schoolmaatschappelijk werker van De Rietendakschool is Lyke Lagerweij. Zij is elke woensdag bij ons op school om uw vragen te beantwoorden.