We werken hard in groep 4

vrijdag 4 september 2020

Het was even wennen in groep 4. Het werken op tablets, het vele werken en wat zijn toch die gekke vakken waarvan we de namen nog niet kenden? Nieuwsbegrip, verkeer, woordenschat, automatiseren..

Oefenen met woordenschat

Met z’n allen hebben we de afgelopen week veel nieuwe dingen ontdekt waardoor het minder spannend werd. Er is hard gewerkt maar we hebben het ook erg gezellig gehad met elkaar.  Bijna iedere dag hebben we de afspraken vanuit de Kanjertraining herhaald en we hebben besproken hoe we willen dat we in de klas met elkaar omgaan. Lief zijn tegen elkaar, zeggen dat iemand moet stoppen als iets niet fijn is, we helpen elkaar, we proberen elkaar eraan te herinneren de witte pet erbij op te hebben.. Deze kinderen doen erg hun best om elkaar te helpen het witte petten gedrag te laten zien. Fijn!

Meteen de eerste week kwamen er twee nieuwe juffen op bezoek. Twee stagejuffen komen stage lopen in groep 4. Juf Zahra zal er op maandag en dinsdag zijn en juf Amanda op de donderdag en vrijdag. Welkom beiden!

Maandag 14 april en dinsdag 15 april is juf Yvet niet aanwezig op school. Juf Serena komt deze dagen invallen. Het is fijn dat we een inval juf hebben kunnen vinden die beide dagen in de klas zal zijn. Zij zal zo veel als mogelijk de planning aanhouden die de kinderen gewend zijn. Alleen de gymles gaat deze ochtend niet door, in plaats hiervan gaan ze ’s middags nog een keertje buitenspelen.

Nog even wat informatie over de gym: Wij gymmen op maandagochtend. De kinderen worden gewoon om 08.30 uur op school verwacht en zij zullen later op de ochtend met mij naar de gymzaal lopen en later op de ochtend weer terug. Zorgt u ervoor dat er passende gymschoenen en passende gymkleding in de gymtas zitten?