nieuws uit groep 5/6

maandag 22 januari 2024

Inmiddels zijn we gestart met een nieuw thema voor Atlantis. Voor groep 5 gaat het de komende 8 weken over: In het wild en voor groep 6 gaat het over: Tot op de bodem.

De CITO toetsen begrijpend lezen en spelling zijn afgenomen en tussendoor heeft de juf de kinderen getoetst op het leesniveau.

Vrijdag 16 februari krijgt uw kind het rapport mee. Rapport nog thuis? Graag z.s.m. in leveren bij de leerkracht.

Er worden mooie boekbesprekingen gehouden en op de vrijdagmiddag wordt er in groep 6 gewerkt aan het pettenkwadrant. Een mooie oefening van de kanjertraining om feedback te krijgen op het handelen. De kinderen krijgen tips en tops en deze verwerk ik in een document. Dit document gaat mee naar huis. Zodoende ziet u aan welke gedragingen het kind nog kan werken.

Op deze foto is mijn pettenkwadrant te zien. Ook wij als leerkrachten staan open voor feedback. We leren van en met elkaar! Dinsdagmiddag werken we met de kanjertraining aan de opdrachten in het werkboek. Momenteel hebben wij het over gevoel. Welk gevoel is voor jou prettig, denk aan bijvoorbeeld enthousiast, en welk gevoel voelt niet fijn?

Bij de gymlessen heeft meester Fabrice iedere week weer leuke gymonderdelen klaar staan. Vele sporten kennen we. Toch zijn er geregeld spel of sportspelletjes die een nieuwe twist hebben gekregen zoals het Vier op een rij in het klimrek. Wat een gave lessen zijn dit!