Groep 5/6

woensdag 24 april 2024

De afgelopen weken zijn wij erg hard aan het werk geweest in groep 5/6. Wij hebben kennisgemaakt met de verbeterde Staal methode voor taal en zijn hier zeker enthousiast over. Voor groep 5 was het thema: Ziekenhuis. Voor groep 6 was het thema: Stadssafari. Deze thema’s staan centraal bij onze taallessen. Beide groepen hebben het thema afgesloten met een mooie presentatie. In groep 5 is er gewerkt aan een informatieboekje over het ziekenhuis en in groep 6 is er een voice-over gemaakt bij een dierenfilmpje. Wat was het een genot om naar de presentaties te luisteren. Super goed gedaan!

Bij de kanjertraining zijn wij nog druk bezig, naast de kernoefeningen zoals Motor en benzinepomp, met het Pettenkwadrant. Iedere leerling krijgt de kans om tips en tops te ontvangen van de klas. Dit doen ze met veel respect naar elkaar. Ze geven tips waar de ander ook echt iets aan heeft en waar hij of zij aan kan werken. Het is mooi om te zien dat de kinderen elkaar helpen door open en eerlijk te zijn over elkaars gedrag.

Wij wensen jullie een fijne en ontspannen meivakantie en wij zien jullie weer op maandag 13 mei!