Groep 4 viert feest

donderdag 24 juni 2021

Volgende week is het zo ver. We vieren het 100 jarig bestaan van De Rietendakschool. Deze week staan er verschillende leuke activiteiten op het programma. Van de meester- en juffendag op woensdag tot creatieve opdrachten over vroeger en nu. Bij de meester- en juffendag mogen de kinderen verkleed komen. We krijgen op deze dag ook even een heel speciale gast in de klas. Spannend..

Hoe zag de school er vroeger uit? Welke spellen deden ze toen veel? Wat is er nu anders dan toen? Veel vragen waar we met elkaar antwoorden op gaan zoeken gedurende de week. Dit gaan we doen door middel van tekeningen, verhalen en nog veel meer. We beginnen maandag de dag met de dans van Kinderen voor kinderen: En toen. Deze hebben we al eerder geoefend voor de Kinderboekenweek dus de meeste kennen hem nog. Wij gaan vandaag en morgen nog even goed oefenen in de klas.

De afgelopen weken hebben we nog druk gewerkt aan de laatste lessen van de methoden, de boekbesprekingen en aan de citotoetsen. Het warme weer hielp niet altijd mee maar de kinderen hebben enorm hun best gedaan en we zijn dan ook heel erg trots op hen allemaal! De laatste boekbesprekingen zullen in deze dagen worden gehouden. Mooi om te zien dat iedereen zo zijn best heeft gedaan. Het was voor de meeste toch wel spannend om voor het eerst een presentatie geven. Knap hoor!