De start in groep 4

woensdag 4 september 2019

Maandagochtend kwamen de kinderen de klas in. Een aantal kinderen kletsten ronduit over de leuke dingen die ze in de vakantie hadden gedaan. Anderen kinderen zaten stil op hun plekje. Gespannen voor wat er komen zal. We proberen de kinderen zo goed mogelijk voor te bereiden om de stap van de ene klas naar de andere zo klein mogelijk te maken, maar iedere klas heeft ook ‘nieuwe’ dingen.

In groep 4 beginnen we bijvoorbeeld met het werken op de tablet voor een aantal vakken. We leren over de wereld door middel van een methode. We zijn begonnen met verkeerslessen en ook het schrijven in het schrijfschrift is anders. Nu we alle letters in groep 3 geleerd hebben, gaan we in groep 4 de hoofdletters leren schrijven. Gelukkig wennen die veranderingen snel, en zagen we de gespannen gezichtjes van het begin van de week gedurende de eerste dagen veranderen in ontspannen gezichtjes. Het waren hele fijne startdagen waarbij we veel plezier hebben gemaakt en ook hard hebben gewerkt! De juffen van groep 4 zijn erg trots!

Binnenkort beginnen de startgesprekken. Wij kijken er naar uit om u samen met uw zoon of dochter in groep 4 te mogen ontvangen.

Proosten op het nieuwe schooljaar