De laatste loodjes in groep 4

donderdag 8 juli 2021

Na een geweldige feestweek met veel gezelligheid, bijzondere gebeurtenissen en lekkers, zijn we deze week de laatste dingen aan het afronden in de groep.  De lessen zijn bijna allemaal gemaakt en de werkboekjes zijn bijna uit. We herhalen nu de doelen om de kinderen nog een zo’n goed mogelijke basis mee te geven naar groep 5.

In groep 5 zullen een aantal zaken anders gaan dan in groep 4. Allereerst gaan we volgend schooljaar werken met andere methodes. De Snappet gaat eruit en er komen nieuwe methodes met boeken en schriften voor in de plaats. Dit is een verandering die voor alle bovenbouw groepen geldt. Het vijf gelijke dagen model is ook een verandering die schoolbreed plaatsvindt. Iedere dag gaan de kinderen van half negen tot twee uur naar school. Hiermee kunnen we dagelijks dezelfde structuur aanhouden.

Daarnaast zijn er ook wat groep specifieke veranderingen. Dit jaar hadden we de zaken waarbij verschillende algemene onderwerpen met betrekking op het dagelijkse leven aan bod kwamen. Vanaf groep 5 zullen de Zaken worden opgesplitst in aardrijkskunde, geschiedenis en natuur. Engels wordt ook toegevoegd aan het vakkenpakket. Eén ding verandert niet, meester Tim gaat met de kinderen mee van groep 4 naar groep 5. Wij zijn hier ontzettend blij mee omdat hij de kinderen al kent en zo door kan daar waar wij zijn gebleven.

Wij willen u als ouder hartelijk bedanken voor alle hulp het afgelopen schooljaar. Het thuiswerken heeft veel van jullie gevraagd en het niet naar binnen lopen in de school was ook niet optimaal. Toch kregen we van jullie de nodige informatie door via de mail, de Parro app en bij sommigen ook via de ouderarena. Wij hebben het als een prettige samenwerkingen ervaren.

Alvast een hele fijne vakantie gewenst!

Vriendelijke groetjes,

Meester Tim en juf Yvet