Begrijpend lezen in groep 4

woensdag 27 januari 2021

Er staat deze week ook begrijpend lezen op de planning. Op school hebben we hier al veel mee geoefend. Het is soms nog best lastig maar wat zijn de kinderen hier vorige week al goed mee aan de slag geweest! Ze hebben voorspeld waar de tekst over gaat,  vragen gesteld, vragen beantwoord en stukjes tekst terug gelezen om het goede antwoord te zoeken.

Op donderdagochtend krijgen de kinderen eerst uitleg over deze lessen. We gaan de moeilijke woorden bespreken, we voorspellen waar de tekst over zal gaan en gaan samen oefenen met de opdrachten in Snappet. Dit samen oefenen is erg belangrijk om zo de stapjes helder te hebben. Soms is een opdracht nog wat lastig. Dat geeft niks! Stel de vragen gerust in de chat van Snappet, dan kunnen wij helpen.