Nieuws van groep 8

woensdag 20 december 2023

Nieuws uit groep 8

Alweer bijna kerstvakantie en de laatste week van 2023.
We hebben nog een aantal leuke dingen gedaan en gevierd samen.

Vorige week hebben we een begin gemaakt met de rolverdeling voor de eindfilm.
Een aantal rollen waren zo populair dat we er audities voor gaan doen.
Uiteindelijk zullen we iedereen met een rol op pad sturen. Er worden zelfs twee dubbelrollen gespeeld.

We hebben een leuke ochtend gehad dinsdag bij het maken van de kerstbakjes bij het zonecollege in Twello. De eindresultaten mogen na het kerstdiner mee naar huis.
We hebben vandaag nog twee kahoots gedaan, hebben even getekend en een spelletje gedaan en de klas klaargezet voor het kerstdiner van vanavond.
We gaan vrijdag de klas opruimen zodat alles netjes is voor de vakantie. Deze dag mogen de kinderen in pyjama naar school komen. We hebben dan school tot 12 uur!

Tijdens de kanjertraining hebben we het deze week gehad over zelfbeheersing. Er ontstonden mooie gesprekken over grenzen aangeven, groepsdruk en bij je eigen keuzes blijven.

Iedereen is 1 op 1 in gesprek geweest vanuit de kanjertraining vragenlijsten.
Dat betekent dat we alle acties en tips die met mij besproken zijn, gaan toepassen in de dagelijkse lessen. Verder hebben we afgelopen weken veel vakken afgesloten.
We hebben met rekenen en spelling de toets van blok 4 afgesloten. Met taal zitten we nog aan het begin van het nieuwe thema: plastic soep.

De weektaakplanning gaat steeds beter en steeds fijner. Steeds meer kinderen hebben op woensdag/ donderdag de verplichte taken af. Verder ben ik bezig met het regelen van twee verschillende workshops. 1 over Mindfullness die 1 keer in de week een aantal weken duurt (rond februari) en een workshop over de brugklas. Hierin maken de kinderen kennis met een rooster en plannen in de agenda etc. Verdere informatie ontvangt u als de lessen worden vastgezet.

In de weektaak zit rekenen en begrijpend lezen. In de afbeelding ziet u dat er een QR-code staat. De leerlingen maken elke week een geniet boekje. Die nemen ze op vrijdag mee naar huis. Misschien fijn om als ouder te weten dat wanneer ze een antwoord niet begrijpen dat deze fout is gegaan, ze de code kunnen scannen en ze uitleg krijgen over de juiste antwoorden bij die vragen.

Agenda tot de kerstvakantie:
– Vandaag: kerstviering 18.00-19.00
– Vrijdag 22 december: pyjamadag en 12 uur kerstvakantie

Mochten er nog vragen of opmerkingen zijn, dan hoor ik dat graag.
Dit mag via Parro, de mail of na schooltijd in de klas.

Ik wens jullie fijne en gezonde feestdagen toe.
De leerlingen hebben een mooi kerststukje gemaakt dat mede als bedankje dient voor de inzet van jullie als ouders afgelopen periode! Een fijn begin van 2024 gewenst!

Met vriendelijke groet,

Juf Naomi