Nieuws van groep 1-2

donderdag 9 november 2023

Thema: Wij gaan naar het bos.

We zijn na de herfstvakantie gestart met het thema “Wij gaan naar het bos”. We zijn vorige week samen met de peuters ook naar het bos geweest. We hebben daar een heerlijke wandeling gemaakt en samen naar de paddenstoelen gekeken (ook met een spiegeltje om de sporen te kunnen zien) en uiteraard mooie blaadjes, eikels en kastanjes verzameld.

Het huisje is ingericht als kabouterhuisje. Daar wordt lekker gekookt met herfstmaterialen. Op de gang hebben we een ontdekhoek ingericht. Waar de kinderen met een vergrootglas de herfstmaterialen goed kunnen bestuderen.

Op onze vragenmuur staan weer mooie vragen. De vragen zijn bedacht door de kinderen en samen gaan we op zoek naar de antwoorden.

Letter van de week:

Deze week staat de letter “k” van kastanje centraal. De kinderen zijn erg betrokken en herkennen de letter “k” al goed.

Kanjertraining:

Elke week besteden we aandacht aan de Kanjertraining. De kinderen weten al goed de betekenissen van de petten. Afgelopen periode hebben we veel aandacht besteed aan onze regel/afspraak:

Als ik ruzie heb of als ik verdrietig ben dan ga ik naar mijn maatje.