Nieuws uit groep 8

donderdag 31 augustus 2023

We zijn alweer in onze tweede week begonnen. De tweede week in alweer het laatste schooljaar.
We hebben een goede eerste start gemaakt met elkaar. Een fijne groep die goed samenwerkt.
De afspraken/klassenregels zijn gemaakt en deze hebben de leerlingen zelf met elkaar bedacht.
De afspraken zijn terug te vinden in de Parro.

Volgende week beginnen we met het meegeven van het huiswerk.
We geven het huiswerk op woensdag mee en op dinsdag moet het worden ingeleverd.
Op donderdag (als er geen afspraken gepland staan) is er een huiswerkhalfuurtje.
Dit wordt besteed aan een kwartier rekenhulp en een kwartier begrijpend lezen hulp.
De leerlingen krijgen ook een hulpboekje en agenda mee naar huis. Dit hulpboekje is dezelfde als
die ze op school gebruiken. Deze krijgen zij eenmalig. Als ze iets kwijt zijn vragen ze een klasgenootje
of ze het op school mogen kopiëren.

De weektaak op school helpt ons met het plannen van ons werk en helpt ons bij het werken aan taken die ons voorbereiden op de toetsing.

Met de vakken zijn we met de volgende dingen begonnen:
Taal: We zijn begonnen in het thema mysteries. Volgende week is hier de eerste toets van.
Rekenen: We hebben een instapblok om te herhalen waar we vorig jaar mee bezig zijn geweest. In blok 1 oefenen we voor de eerste toets. We hebben een doel op ons bord wat we met rekenen graag willen behalen.
Spelling: We hebben deze week en vorige week alles herhaald. We hebben volgende week onze eerste toets.
Atlantis: We zijn begonnen in een boek over Indonesië en maken opdrachten die ons al laten oefenen met opdrachten voor de toetsvraagstelling.
Zaakvakken: We zijn begonnen met het thema Azië en Oceanië. Dit past bij taal en Atlantis.
Engels: We hebben het thema shopping gekozen en zijn deze week begonnen met les 1.
Gym: We hebben twee keer in de week gym, op maandag en donderdag.
Op beide dagen gaan wij op de fiets. Op maandag mogen we aan het eind zelf naar huis als hier toestemming voor is. Op donderdag fietsen we terug naar school, omdat we gym in de ochtend hebben.

Verder volgt er binnenkort nog een mail met allemaal informatie over het VO. Denk bijvoorbeeld
aan open dagen en VO-gids. De uitleg over hoe de toetsing werkt zal hierin ook uitgelegd worden voor dit jaar. In voorgaande mailtjes heeft u allerlei belangrijke informatie al ontvangen omtrent boekbespreking en spreekbeurt etc.

Mochten er nog vragen of opmerkingen zijn dan hoor ik dat graag.
Dit mag via Parro, de mail of na schooltijd in de klas.

Met vriendelijke groet,
Juf Naomi