Nieuws uit groep 8

woensdag 24 april 2024

Nieuws uit groep 8

Vorige week hebben we ons laatste creatieve cijfer behaald. Dit hebben we in ons project laten zien. De leerlingen hebben vier onderdelen gemaakt op papier waar ze op beoordeeld werden en moesten voor het vijfde onderdeel iets meenemen van de menukaart die ze hadden gemaakt. Het zag er allemaal goed uit en er zijn mooie cijfers behaald. Die volgen op het rapport.

We hebben het werkboek van spelling inmiddels uit. De tijd na de meivakantie zullen we dus op andere manieren met spelling aan het werk zijn.
We zijn met rekenen bezig in blok 9. Na de meivakantie ronden we die af en dan hebben we alleen blok 10 nog. Dit is een kort blok en zullen we dus nog uitwerken samen.
We hebben met taal nu het thema ziekenhuis. Die proberen we uit. Dit is een boekje op een ander niveau aangezien er nog geen boekjes van groep 8 waren om uit te proberen. Na de meivakantie maken we hiervan de toets.
Vandaag is de toets van Atlantis geweest. Dit was onze 3e toets. De vierde gaan we niet meer redden om uit te lezen. Wel kijken we welke teksten handig zijn om te behandelen. Dit laatste boek gaat namelijk over : achter de schermen. Misschien dus handig voor de eindfilm.
We gaan met de zaakvakken nog een thema aardrijkskunde (met topografie) doen en wellicht nog een blok natuur. Dat zijn de laatste toetsen die we gaan maken. Na de meivakantie zit namelijk alles in de afrondende fase en zullen we grotendeels bezig zijn met de eindfilm.

Deze week hebben de leerlingen voor de laatste keer huiswerk meegekregen.
Na de meivakantie hebben we geen huiswerk meer en gaan we focussen op het werken in de week zelf op de weektaak.

Met de eindfilm gaan we de eerste week na de meivakantie een definitief plan maken qua rollen. Er kan nog wat moeten worden geschoven namelijk. De decorstukken zijn langzaamaan aan het binnendruppelen. Enorm fijn initiatief van een aantal leerlingen om een fietsenmaker te bellen en een aantal dozen gratis op te halen. Dan kunnen we in ieder geval verder met het decor. Alle scenes zijn al een keer geweest en deze week hebben we staand en wandelend ook geoefend met de tekst. Na de meivakantie gaan we er volop mee bezig.

Komende week ontvangt u van mij vast een mailtje over het schoolkamp.
Ook dat komt namelijk steeds dichterbij.

Tijdens de kanjertraining blijven we letten op het stappenplan met de klassenregels.
We gaan de komende tijd meer bezig met kanjerspellen. Ook heb ik de leerlingen 1 voor 1 bij mij over de ingevulde vragenlijst en kijken we naar eventuele bijzonderheden.

Agenda tot de meivakantie:
26 april: koningsspelen en 2 weken meivakantie

Mochten er nog vragen of opmerkingen zijn, dan hoor ik dat graag.
Dit mag via Parro, de mail of na schooltijd in de klas.
Belangrijke mededelingen die vergeten zijn, worden ook in de Parro gedeeld, houd u deze dus goed in de gaten.
Eerst genieten van een fijne twee weken vakantie!

Groetjes Juf Naomi