Nieuws uit groep 8

woensdag 22 november 2023

Bijna tijd om Sinterklaas te vieren.
Ik zag al veel surprises in tassen op school komen. Vandaag is de klas klaargezet voor morgen om het samen met elkaar te bekijken en uit te pakken.
We hebben deze week ook weer een doel behaald.
Gisteren hebben we gekookt omdat we dit van de bucketlist mochten kiezen.
We hebben pizza en crompouche gemaakt. Dit hebben de leerlingen zelf gekozen en het smaakte erg lekker. We gaan vaker een kookmomentje inplannen.

Verder hebben we vandaag ook een eindfilm gekozen die we willen doen dit jaar.
Dit houden we alleen nog wel eventjes geheim.
Had u al gezien dat kamp verplaatst is? Wij gaan nu van 3 t/m 5 juli op schoolkamp!
Tijdens de kanjertraining hebben we vandaag een les gehad over sociale media. Omdat mediamasters deze week is afgesloten, sloot dit hoofdstuk mooi aan en hebben we goede afspraken gemaakt en gesprekken gehad over hoe we hiermee omgaan.
Denkt u aan de kijkles voor ouders woensdag 29 november van 13.20-13.50?
De 1 op 1 gesprekjes worden ook weer opgepakt, zodat ik iedere leerling heb gezien en gehoord.

Verder hebben we afgelopen weken veel vakken afgesloten.
We hebben met rekenen, spelling, taal en Atlantis een toets gemaakt.
Rekenen was een moeilijke toets. Maar deze week hebben we in de weektaak de nieuwe oefenboekjes voor de doorstroomtoets geoefend. In de weektaak zit rekenen en begrijpend lezen. Ook in het huiswerk zitten nieuwe bladen uit de nieuwe oefenboekjes voor de doorstroomtoets. Hierin zit rekenen, begrijpend lezen en taalverzorging. Taalverzorging is misschien fijn als daar soms met meegekeken wordt thuis. Werkwoordspelling blijft een aandachtspunt en zit daarom niet meer bij het huiswerk maar is toegevoegd in de weektaak en oefenen we stap voor stap met het standaard stappenplan. Met taal starten we met een nieuw thema: plastic soep. We hebben gisteren de boekjes gekregen en koppelen dit aan het thema van Atlantis over: De wereld als fabriek.

Agenda tot de kerstvakantie:
– Vrijdag 24 november: Sint viering en 12 uur vrij
– Woensdag 29 november: kanjerkijkles 13:20-13:50
– Vrijdag 1 december: ASK theater- fiets mee
– Dinsdag 5 december: toets topografie
– Dinsdag 19 december: kerstbakjes maken bij het zonecollege
– Donderdag 21 december: kerstviering
– Vrijdag 22 december: pyjamadag en 12 uur kerstvakantie

Mochten er nog vragen of opmerkingen zijn, dan hoor ik dat graag.
Dit mag via Parro, de mail of na schooltijd in de klas.
Juf Naomi