Nieuws uit groep 8

woensdag 8 november 2023

Nieuws uit groep 8

We hebben de laatste cito toetsen alweer gehad.
De kinderen hebben hard gewerkt en goed hun best gedaan.
In januari bij het bespreken van het rapport zullen de resultaten worden meegenomen.
Tot die tijd en dus tot aan de doorstroomtoets oefenen we wekelijks in nieuwe oefenboekjes voor een goede voorbereiding.

Tijdens de kanjertraining zijn we vooral bezig om wekelijks een hoofdstuk te bespreken uit het boek.
Binnenkort is er een ouder-kijkles waarin u mee kunt kijken bij een kanjerles. We doen aan het eind ook vaak een kanjeroefening. We zijn al een stukje verder met alle 1 op 1 gesprekjes en zullen daarna klassikaal bekijken wat er nog nodig is om een nog fijnere groep te worden.

Vandaag zijn we gestart met de missies van mediawijsheid.
Hierin komen we door middel van een spel alle onderdelen van sociale media tegen en kunnen we als school punten verdienen en kans maken op mooie prijzen.

Verder zijn we goed onderweg met alle vakken.
Voor rekenen ronden we volgende week het derde blok af en oefenen we dus voor de toets.
Met taal zijn we bezig in het thema China en zullen we binnenkort ook flink oefenen voor de toets die een poosje later volgt. Atlantis hebben we boek 1 van uitgelezen en zullen we ook snel een toets over maken en starten in het tweede boek. Spelling is een onderdeel waarin we vooral op werkwoorden flink moeten blijven oefenen met elkaar zodat we de regels goed toepassen.
Voor Engels hebben de kinderen vandaag een cijfer van de toets meegekregen. Geschiedenis volgt volgende week en dan hebben we voor elk vak weer de toetsen gehad.

Agenda tot de kerstvakantie:
– Dinsdag 14 november: gastles je lijf enzo en toets geschiedenis
– Donderdag 23 november: alle surprises op school
– Vrijdag 24 november: Sint viering en 12 uur vrij
– Woensdag 29 november: kanjerkijkles 13:20-13:50
– Vrijdag 1 december: ASK theater- fiets mee
– Donderdag 21 december: kerstviering
– Vrijdag 22 december: pyjamadag en 12 uur kerstvakantie

Mochten er nog vragen of opmerkingen zijn, dan hoor ik dat graag.
Dit mag via Parro, de mail of na schooltijd in de klas.

Juf Naomi