Nieuws uit groep 8

woensdag 4 oktober 2023

Wat fijn om zoveel ouders te hebben gezien op de ouderavond van het VO.
Hopelijk hebben jullie een beetje een beeld gekregen van de verschillende scholen die in jullie keuze lagen. We hebben in de maand november weer doe-middagen! Hierover volgt later meer informatie.

We hebben samen de vragenlijsten van de kanjertraining ingevuld.
Hieruit komen een aantal aandachtspuntjes. Ik zal met elke leerling 1 op 1 ook de vragenlijst nog bekijken en in gesprek gaan over wat er nodig is zodat het de volgende keer nog fijner gaat.

We hebben een start gemaakt met de Kinderboekenweek. Tussen alle gewone lessen door of ter vervanging van een bepaalde les gaan we nog allerlei activiteiten doen rondom het thema “bij mij thuis’’. In de week van de Kinderboekenweek houden we in groep 7 en 8 ook een voorleeswedstrijd. De winnaar hiervan mag naar de volgende ronde en mag in de bibliotheek strijden tegen andere scholen uit Apeldoorn. Wie wordt dit jaar onze winnaar?

De kinderpostzegels zijn op de post gedaan en vandaag heeft de leerling met het hoogste bedrag een lekkere tony chocolonely reep gekregen. Binnenkort horen we meer over wat de totale opbrengst is en worden de spulletjes verstuurd.

De kinderen hebben afgelopen maandag uitleg gekregen over het werkstuk/project. Dit is een cijfer dat net als de boekbespreking en de spreekbeurt bij ons op het rapport staat. Dit zal ergens in maart of april pas zijn. Het gaat over het ontwerpen van je eigen restaurant.

Groep 8 is lekker aan het werk met de verschillende vakken.
De eerste toetsen die zijn gemaakt zijn ontzettend fijn gegaan.

Taal: we hebben volgende week de toets over het thema Egypte. We hebben een doel op onze datamuur en gaan kijken of we dit kunnen behalen en iets kunnen kiezen van onze bucketlist.
Rekenen: we hebben volgende week alweer de oefentoets en de tweede toets van rekenen. Veel herhaling wat we tegenkomen maar toch ook lastige dingen. Denk aan: klokkijken, meten op schaal, meten met procenten en kortingen etc.
Spelling: we hebben komende vrijdag de tweede toets van spelling. De leerlingen hebben deze week nog met de laatste woorden en de laatste grammatica-oefeningen geoefend.
Atlantis: we zijn nog steeds bezig in het thema van Indonesië.
Zaakvakken: we zijn begonnen met een thema van natuur en sinds de laatste nieuwsbrief ook alweer klaar met dit thema. De samenvatting en tips zijn mee naar huis en we hebben dinsdag de toets.
Engels: we hebben een nieuw thema erbij gepakt en de eerste les gehad hiervan. Het thema is : School.
Kanjertraining: we hebben een fijn gesprek in de klas gehad over onder andere de vragenlijst. Wat is er bijvoorbeeld nodig om het nog fijner te laten werken in de klas en het onderling gezellig te houden? We gaan hier 1 op 1 nog meer mee aan de slag.

Agenda:
– vrijdag 6 oktober: toets spelling
– maandag 9 oktober: sponsorlooplijst inleveren op school
– dinsdag 10 oktober: toets natuur
– woensdag 11 oktober : oefentoets rekenen
– donderdag 12 oktober: toets taal
– vrijdag 13 oktober : toets rekenen
– vrijdag 13 oktober : sponsorloop
– maandag 16 tot en met vrijdag 20 oktober: herfstvakantie
Mochten er nog vragen of opmerkingen zijn dan hoor ik dat graag.
Dit mag via Parro, de mail of na schooltijd in de klas.
Met vriendelijke groet,
Juf Naomi