Nieuws uit groep 8

woensdag 20 september 2023

We hebben in groep 8 alweer de eerste paar toetsen gehad.
We hebben mooie resultaten neergezet voor de woordenschattoets van taal! Trotse juf!
Deze week hebben wij op vrijdag de eerste rekentoets. Ik ben erg nieuwsgierig naar de uitkomst!

Vanaf deze week hebben we op de donderdag weer het huiswerkhalfuurtje van 14.00-14.30.
Ziet u mij voor vragen op donderdagmiddag niet buiten, dan ben ik waarschijnlijk met de kinderen aan het bestuderen van het huiswerk.

De weektaak op school gaat deze week ook al een stuk beter. Ik heb voor de kinderen een planning per dag voor bij de weektaak gemaakt. Dit helpt om overzicht te houden. In de weektaak komen de doelen naar voren van de taken die op de toetsen handig zijn om extra te oefenen.

Met de vakken zijn we met de volgende dingen bezig.
Taal: we hebben het thema mysteries afgesloten en zijn begonnen in het thema Egypte.
Rekenen: we hebben woensdag de oefentoets gemaakt en hebben vrijdag de echte eerste toets.
Spelling: we hebben ook hier de eerste toets van gehad en oefenen in blok 2 voor de volgende.
Atlantis: we zijn nog steeds bezig in het thema van Indonesië.
Zaakvakken: we hebben de eerste topografie en aardrijkskunde toets gehad. We starten deze week met een thema van natuur.
Engels: we hebben aanstaande maandag de eerste Engels toets.
Kanjertraining: we hebben volgende week een week waarin de week tegen pesten centraal staat. Hierin hebben we extra aandacht voor gevoelens die kinderen kunnen hebben rondom pestgedrag op school, maar ook buiten school via whatsapp en andere social media.
We zijn deze week met name bezig met het letten op onszelf. We gaan ons niet bemoeien met anderen, worden niet brutaal en gaan niet met iemand in discussie, maar lossen het op een nette manier op. We hoeven onszelf niet te vergelijken met anderen. Iedereen is goed zoals hij of zij is en we laten elkaar in de eigen waarde. Doe vooral als jezelf en wordt niet iemand anders, omdat iemand dat van je wil.

Denkt u nog aan de informatie avond op het VO van 2 oktober?
Deze is van 18.00-19.10 op het Sprengeloo en hier kunt u informatie van alle VO scholen inwinnen voor het maken van een juiste keuze later.

Ook heb ik nog niet alle rapporten terug op school.
Ik mis er nog een stuk of 7, wilt u thuis nog even kijken of deze nog thuis ligt?

Agenda:
– maandag 25 september : toets Engels
– maandag 2 oktober : 18.00-19.10 informatieavond op Sprengeloo
– maandag 9 oktober: sponsorlooplijst inleveren op school
– vrijdag 13 oktober : sponsorloop
– maandag 16 tot en met vrijdag 20 oktober: herfstvakantie

Mochten er nog vragen of opmerkingen zijn dan hoor ik dat graag.
Dit mag via Parro, de mail of na schooltijd in de klas.

Met vriendelijke groet,
Juf Naomi