Nieuws uit groep 7/8

donderdag 22 juni 2023

Na een superleuk kamp zijn wij weer terug op school begonnen. Nog maar 2 weken te gaan.
Het filmpje volgt, maar we hebben ruim 200 foto’s en filmpjes gemaakt om te laten zien.

We hebben deze week natuurlijk een korte week van maar 3 dagen gehad.
Daarin zijn we naar de Apenheul geweest. Op omroep Gelderland is van alles te lezen en te zien over ons bezoek aan de Apenheul en het openen van het nieuwe gedeelte.

Facultatieve rapportgesprekken
Volgende week staan de facultatieve rapportgesprekken gepland.
Mocht u een afspraak willen plannen, dan heeft u wellicht in Parro gelezen dat u dan altijd een berichtje mag sturen.

Volgende week maandag gaan wij verhuizen met onze groep. Wij komen dan in het speellokaal te zitten tot het lokaal van groep 6 klaar is. Dit wordt namelijk het lokaal waar groep 8 volgend jaar zit. We zitten minimaal 1 week in de gymzaal en ook een deel van de laatste week tot we in ons nieuwe lokaal kunnen.

Met de vakken zijn we met de volgende dingen bezig.
We zijn met rekenen bijna klaar in blok 9 en bekijken wanneer en of we de toets nog gaan doen.
Dit zal zo’n beetje het laatste blok zijn, blok 10 kunnen we waarschijnlijk niet helemaal afronden.

Werkwoordspelling: Hiermee blijven we vooral oefenen met de onderdelen die uit de analyses kwamen van de cito. De verleden tijd met ’t kofschip en de dubbele letters die een woord kan krijgen zijn voornamelijk erg lastig. Maar ook de tegenwoordige tijd stam+t met de uitzonderingen is iets wat nog moeilijk is.

Met kanjertraining is met de pettenkwadrant iedereen geweest.
Dit zit allemaal in het rapport dat de leerlingen vandaag mee krijgen.
Zo kunt u thuis ook de tips en tops bekijken die de leerlingen aan elkaar heeft gegeven.

De zaakvakken hebben we vandaag afgerond. We hebben namelijk de aardrijkskunde opdracht ingeleverd en de topotoets gemaakt. Ook deze cijfers staan bij in het rapport.

Met de voorbereidingen voor de musical kennen we inmiddels de teksten en zijn de decors af.
Dat betekent dat we met het oefenen alle puntjes op de i gaan zetten, zodat we goed voorbereid zijn voor de echte voorstelling.

Agenda:
– Donderdag 22 juni : rapport mee
– Vrijdag 23 juni: vrij
– Woensdag 28 juni : schoolreis groep 1-7
– Vrijdag 30 juni : sterrenshow
– Woensdag 5 juli: afscheid groep 8
– Donderdag 6 juli : wisselochtend
– Vrijdag 7 juli: zomervakantie 12 uur en meester en juffendag

Mochten er verder nog vragen of opmerkingen ergens over zijn, dan horen we dat graag.
Groetjes,
De juffen van groep 7/8