Nieuws uit groep 7/8

donderdag 16 maart 2023

Alle leerlingen van groep 8 zijn aangemeld!

We bereiden ons de komende weken voor op de eindcito en de entreetoets.
De eindcito gaat mee naar het VO en de inspectie en de entreetoets is ook belangrijk voor inspectie en voor het voor-advies voor groep 7. Volgende week hebben we nog een gewone week en de weken erna hebben we extra uurtjes tijd ingevuld voor oefenen.

Met de vakken zijn we met de volgende dingen bezig.
We gaan met rekenen kijken wat er vanuit de cito elke week nodig is.
De komende periode werken we daarom in het huiswerk en de weektaak extra aan de doelen waar nog winst behaald kan worden. We zijn in Blok 7 begonnen.

Werkwoordspelling: Hiermee blijven we vooral oefenen met de onderdelen die uit de analyses kwamen van de cito. De verleden tijd met ’t  kofschip en de dubbele letters die een woord kan krijgen zijn  voornamelijk erg lastig.

We zijn met taal begonnen in een nieuw thema. Voor groep 8 werken we in het thema televisie. Dit past bij de teksten van Atlantis (en de musical uiteraard). Voor groep 7 werken we aan het thema geluk.

Met Atlantis zijn we al even bezig in het nieuwe boek. We werken met groep 8 aan het thema: In de schijnwerpers. En met groep 7 werken we aan het thema: Onder de loep.

Engels: We lezen gelijktijdig uit een Engels boek : Alice in Wonderland, en gaan daarna met vragen aan de slag. De toets over dit blok zal ergens volgende week of die week erna volgen. Maar de leerlingen kunnen hier niet voor leren.

Met zaakvakken zijn we begonnen met een nieuw thema. Groep 7 heeft het thema over eten. Dit omdat de onderwerpen hieruit overeenkomen met de onderwerpen van Atlantis en taal.
Groep 8 heeft zelf mogen kiezen en heeft gekozen voor het onderwerp ontwikkeling.

Met Kanjertraining blijven we doorgaan met de pettenkwadrant totdat iedereen is geweest.

Tot slot voor de agenda begint nog even de vraag of u als ouder goed wilt kijken wat er in de broodtrommels mee gaat. Steeds vaker zien we snoep en chocola en croissantjes maar op school is de afspraak dat het wel gezond moet zijn, uitzonderingen van verjaardagen daar gelaten.

Agenda:
– Woensdag 22 maart : Zwemchallenge, u ontvangt vrijdag een mail met informatie van mij
– Maandag 27 maart : Verkeersexamen theorie groep 7
– Dinsdag 28 maart : Voorstelling Mheenpark dus de fiets mee
– Woensdag 29 maart : Schoolvoetbal en Bingo, we hebben nog geen speelschema of locatie ontvangen, we zullen hier achteraan mailen/bellen
– Woensdag 29 maart: Kidsklix van 9.00-13.00 dus de fiets mee
– Woensdag 5 april : open dag
– Vrijdag 7 april : paasviering
– Maandag 10 april: vrij in verband met tweede paasdag
– Woensdag 12 april : kazerne bezoek (thema wereldoorlog) dus fiets mee
– Dinsdag 18 en woensdag 19 april: EINDCITO en ENTREETOETS
– Vrijdag 20 april: koningsspelen

Mochten er verder nog vragen of opmerkingen ergens over zijn, dan horen we dat graag.
Alvast een fijne vakantie gewenst!
Groetjes,
De juffen van groep 7/8