Nieuws uit groep 7/8

donderdag 16 februari 2023

De papieren van de proeftoets van de eindcito van groep 8 komen voor 1 april op school. CITO kon geen verdere uitspraken doen helaas. We zullen dus moeten afwachten.

We bereiden ons de komende 8 weken voor op de eindcito en de entreetoets.
De eindcito gaat mee naar het VO en de inspectie en de entreetoets is ook belangrijk voor inspectie en voor het voor-advies voor groep 7.

We gaan de komende tijd als alle papieren terug zijn, de aanmeldingen van groep 8 ook in orde maken. Goed om te zien dat er al zoveel terug komt en weten wat de schoolkeuze is geworden.

Met de vakken zijn we met de volgende dingen bezig.
We gaan met rekenen kijken wat er vanuit de cito elke week nodig is.
De komende periode werken we daarom in het huiswerk en de weektaak extra aan de doelen waar nog winst behaald kan worden. We zijn in Blok 6 begonnen. Dit gaat voor groep 8 al richting wiskunde.

Werkwoordspelling: Hiermee blijven we vooral oefenen met de onderdelen die uit de analyses kwamen van de cito. De verleden tijd met ’t  kofschip en de dubbele letters die een woord kan krijgen zijn  voornamelijk erg lastig.

We zijn met taal begonnen in een nieuw thema. Voor groep 8 werken we in het thema rap. Dit past bij de teksten van Atlantis (en de musical uiteraard). Voor groep 7 werken we aan buitenissig. Bijzondere eigenschappen van bepaalde dieren.

Met Atlantis is de toets gemaakt en zijn  we al even bezig in het nieuwe boek. We werken met groep 8 aan het thema: In de schijnwerpers. En met groep 7 werken we aan het thema: Onder de loep.

Engels: Met Engels maken we dit blok nog af zoals we gewend zijn, daarna gaan we bezig met Engels lezen. We lezen gelijktijdig uit een Engels boek : Alice in Wonderland, en gaan daarna met vragen aan de slag. De toets over dit blok zal pas na de voorjaarsvakantie zijn.

Met aardrijkskunde hebben we de topotoets vandaag gehad en de cijfers daarvan zijn mee naar huis. De toets van aardrijkskunde over het blok, is volgende week donderdag. De dag erna krijgen de leerlingen op vrijdag het rapport van ons mee. Voor groep 7 zal daarom volgende week een moment in Parro komen dat er ingetekend kan worden voor de rapportgesprekken.

Met Kanjertraining blijven we doorgaan met de pettenkwadrant totdat iedereen is geweest.

Mochten er verder nog vragen of opmerkingen ergens over zijn, dan horen we dat graag.
Alvast een fijne vakantie gewenst!
Groetjes,
De juffen van groep 7/8