Nieuws uit groep 7/8

woensdag 7 december 2022

Sint is nog niet de deur uit of we zitten alweer volop in de kerstsfeer.
Na een leuke dag met Sinterklaas en mooie surprises staan nu de kerstbomen in de klas en is de lootjesboom in de speelzaal alweer in volle gang.

De kinderen kunnen ook op de lijsten alvast aangeven wat ze meenemen bij het kerstdiner.
We zijn vorige week naar Naturalis geweest. Daarvoor een ochtend naar de voorstelling van Robin Hood in het ASK theater. We zullen de beelden en foto’s delen in de volgende klassenvideo. Deze komt vlak voor of net in de kerstvakantie zodat we alle mooie momenten mee kunnen pakken tot de vakantie en in één keer kunnen laten zien.

Rekenen
We zijn inmiddels begonnen in een nieuw blok. Groep 7 is daarmee fanatiek aan de slag gegaan met het leren omgaan met de rekenmachine op de juiste manier. Hoe kun je die nou gebruiken bij de les zonder antwoorden voor te zeggen. Zij gaan ook met procenten en breuken aan de slag. Groep 8 zit middenin de breuken en de staartdelingen.

Taal
We zijn met taal bezig geweest deze week met de taalspelletjes die te maken hebben met de woorden van het thema. Dit om ook buiten ons werkboek te oefenen met de woorden van de toets. Dit hebben we in groepjes gedaan en elk groepje draaide naar een aantal minuten door naar een volgend spel.

Zaakvakken
We zijn deze week begonnen met een nieuw thema van geschiedenis.
Voor groep 7 is dat: Monniken en ridders
Voor groep 8 is dat: Pruiken en revoluties

Kanjertraining
We zijn met de kanjertraining druk bezig met pettenkwadrant.
Alle leerlingen komen aan de beurt en de tips en tops komen in de klassenmap van pettenkwadrant.

De kinderen hebben ook deze week een blad meegekregen voor het werkstuk.
Dit moet voor de zomervakantie af zijn zodat het op het rapport komt te staan.
Stap voor stap staat op het formulier hoe het word document gemaakt moet worden. Printen kan daarvoor op school. Zij hoeven dit niet te presenteren. Alleen in te leveren. De onderwerpen waar ze uit kunnen kiezen zitten aan de papieren vast.

Rest van de agenda:
– donderdag 22 december: kerstdiner
– vrijdag 23 december : 12 uur vrij en pyjamadag

Mochten er nog vragen of opmerkingen zijn dan horen we dat graag.
Met vriendelijke groet,
Juf Linda en Juf Naomi