Nieuws uit groep 7/8

donderdag 3 februari 2022

Alle cito deze week afgerond!
De kinderen hebben enorm hard gewerkt en we zullen de resultaten snel nakijken en invoeren en alle administratie die hiervoor nodig is uitvoeren. De adviesgesprekken voor groep 8 zullen vanaf morgen worden opengezet voor intekenen in Parro. Deze gesprekken van groep 8 zijn verplicht.

Open dag van de praktijkschool
Op woensdag 16 februari van 13.00-15.00 heeft de praktijkschool een open dag.
Mocht er belangstelling voor zijn, wilt u uw zoon/dochter dan op tijd bij mij afmelden?

Huiswerk begint weer vanaf volgende week woensdag.
Op woensdag krijgen ze het mee, en de dinsdag erop wordt het ingeleverd.
De donderdag blijft nog steeds voor het huiswerkhalfuurtje staan.

Met rekenen zijn we bezig met het oefenen voor de toets van de methode.
Dinsdag doen we de schaduwtoets en daarin kunnen we precies bekijken wat er nog lastig is en daar extra op oefenen en welke dingen al erg goed gaan!
Voor spelling en taal hebben we een teambijeenkomst gehad. Daarin zijn handige afspraken gekomen voor het geven van een optimale spellingsles.
Met taal hebben we nu een boekje waarin we oefenen met woordsoorten en zinsdelen oefenen. Bij Atlantis (begrijpend lezen) zijn we aan het einde van het eerste boek. De eerste toets zullen we volgende week afnemen en daarna starten we in een nieuw boek.

Schoolkamp: de mail voor het schoolkamp van groep 8 volgt voor dit weekend nog.

Maandag 7 februari toets TOPO aardrijkskunde
Vrijdag 11 februari – toets aardrijkskunde gewoon
Vrijdag 25 februari – rapport mee
Maandag 28 februari tot en met 6 maart – voorjaarsvakantie

Deze vrijdag zijn de volgende boekbesprekingen/ spreekbeurten: Maxime, Thomas, Puck, Rosalina, Daphne. De vrijdag erop zijn Yfke en Puck en de rest van de planning kan dan verder worden gevolgd.

Mochten er tussendoor vragen of opmerkingen zijn, dan hoor ik dat graag.
Door mijn afwezigheid laat de klassenvideo nog even op zich wachten tot er wat meer beeldmateriaal is verzameld.

Met vriendelijke groet,
Juf Naomi