Nieuws uit groep 7/8

woensdag 9 september 2020

Wat hebben de leerlingen afgelopen twee weken veel laten zien!
We zijn druk bezig met het opstarten van alle vakken.
Met name de kanjerlessen laten erg mooie dingen zien en leerlingen laten veel vertrouwen in elkaar zien! De les in de gymzaal sprong hieruit waarin leerlingen over de streep moesten stappen, gaf veel nieuwe inzichten in elkaar en resulteerde in respect voor elkaar.

De leerlingen hebben er samen voor gezorgd dat de klassendeur eigen gemaakt is.
Ook hebben de leerlingen allemaal een eigen kalender gemaakt. Deze wordt deze week opgehangen in de klas. De leerlingen hebben allemaal een datum gekregen voor de boekbespreking en spreekbeurt. Komende vrijdag zullen we nog even rondkijken in de boekenbus. De leerlingen krijgen op school en thuis tijd om aan de spreekbeurt te werken.

Juf Loeke komt in de klas helpen op de momenten dat er vakken gegeven worden waarin leerlingen meer hulp nodig hebben. Dit zodat er optimaal geleerd kan worden!
Ik zie veel mooie lessen en veel mooie resultaten door hard werkende leerlingen.
Vanaf volgende week zullen we gaan werken met een agenda. De leerlingen die er geen hebben, zullen er 1 krijgen, zodat we samen ook kunnen leren plannen.

We hebben samen klassenregels opgesteld en hebben een mooie bordsessie opgezet. Alle leerkrachten werken hier ook mee via stichting Leerkracht. De leerlingen zullen na de komende 2 weken een nieuw doel opstellen samen.

Denkt u nog aan het inleveren van de formulieren voor de startgesprekken en het inplannen van de afspraak? Ik heb er veel zin om de rest van het jaar met de leerlingen te beleven en ben erg tevreden over hoe het nu al gaat samen!

Juf Naomi