Nieuws uit groep 7/8

donderdag 5 maart 2020

De leerlingen van groep 7/8 hebben afgelopen week geoefend voor de cito eindtoets en de entreetoets.
Zij kunnen daarbij oefenen en gebruik maken van de website www.kids4cito.nl
Zo kunnen zij zich thuis ook voorbereiden op de komende citotoetsen.

Wij zullen de komende vrijdagen besteden aan het oefenen van de eindfilm voor groep 8.
Ook hebben wij voor groep 7/8 een groot houten bord ontvangen.
Hierop zullen wij als school een bord voor Bevrijdingsdag gaan maken.
De leerlingen hebben verschillende tekeningen gemaakt en een aantal leerlingen zullen zich met dit project bezighouden.
Uiteindelijk wordt het bord tentoongesteld tijdens het vieren van onze bevrijding in Apeldoorn.
Verder informatie hierover ontvangt u nog.

Ook gaan wij met de groep oefenen voor lang leve de muziekshow.
Hierbij zullen wij met groep 7/8 een opdracht uitvoeren waarmee wij kans maken om in de live uitzending te komen.
Wat precies de opdracht is krijgen de leerlingen vrijdag te horen en ook hiermee zullen wij de komende weken aan de slag gaan.

Vandaag hebben de leerlingen een les gehad over het 100-jarig bestaan van de school.
Zij hebben daarin geleerd dat de school een monument is en dat dat aan verschillende kenmerken te zien is dat de school al even bestaat.
De leerlingen hebben in de klas een powerpoint gehad over hoe de scholen zijn ontstaan en alles rondom het ontstaan van de gebouwen en het onderwijs. Volgende week zullen zij een les krijgen over vloggen. Zij mogen daarin spullen meenemen van huis die zij bij de vlog kunnen gebruiken. De groepjes zijn gemaakt en er zijn hele leuke ideeën bedacht voor het uitvoeren van de vlog.
We zijn samen benieuwd naar de resultaten hiervan!