Nieuws groep 7/8

donderdag 19 maart 2020

Na de eerste telefoontjes van vanochtend en de opstart met alle opdrachten van deze week, is het erg fijn om te zien en te horen dat de leerlingen zo goed aan het werk zijn.
Iedereen verdient daarom de complimenten van de juf!

We zien dat de leerlingen wisselend aan het werk zijn, waarmee we willen aangeven dat we zoveel mogelijk overdag klaar zitten op de ‘’gewone’’ lestijden om de leerlingen te helpen met vragen etc. wanneer ze ergens niet uitkomen wanneer ze online werken. Daarin verwachten we ook dat je alleen de lessen maakt die voor die dag ingepland staan, wij kunnen online volgen of dit goed gaat.
Dit zodat er in de andere dagen van de week, genoeg werk overblijft.

Verder merken we dat er veel leerlingen zijn die snel klaar zijn en die wat meer uitdaging nodig hebben. Wij zullen ervoor zorgen dat dit voor de komende week op de planning meegenomen zal worden. De centrale eindtoets gaat niet door zoals eerder vermeld, maar wij zullen de leerlingen zo goed mogelijk begeleiden naar het voortgezet onderwijs. Verdere informatie hierover wordt nog met u gedeeld.

De dictees bij spelling kunnen worden voorgelezen dus de leerlingen kunnen ook de dictees die vaak het begin van opgave 2 zijn, luisteren en maken. Met rekenen is er de mogelijkheid om instructiefilmpjes te bekijken als je er even niet uit komt.

Goed om te zien dat er al veel leerlingen met de bingokaart voor het lezen en met de crazy opdrachten bezig zijn! Voor volgende week zal er een nieuwe gespreksplanner openstaan om nieuwe belafspraken in te plannen.

Succes, jullie werken keihard!