Eerste weken na de vakantie in groep 7/8

donderdag 29 oktober 2020

De afgelopen twee weken hebben we alles weer opgepakt na een fijn weekje vakantie.
De komende periode wordt het wat lastig om leerlingen langer huiswerkbegeleiding aan te bieden door de nieuwe omstandigheden omtrent Corona. De leerlingen kunnen voor vragen en moeilijkheden op de donderdagen en maandag tot uiterlijk 15:00 uur vragen stellen. De rest van het huiswerk moet verder thuis gemaakt worden. Mailen mag uiteraard altijd!

We zijn erg goed onderweg met de boekbesprekingen en spreekbeurten en er worden mooie cijfers behaald! We leren hierin veel nieuwe dingen over elkaar en elkaars interesses! Erg leuk om te zien.

We hebben een hele mooie Kanjerlessen gehad waarin we met Pettenkwadrant bezig zijn geweest. Elke les van pettenkwadrant zullen we in een map vastleggen zodat we samen werken aan een nog fijnere (werk)sfeer in de groep. De eerste leerling is hier vorige week mee gestart en er komen mooie tips en tops naar voren.

Vrijdag hebben we alweer lootjes getrokken voor de Sinterklaasviering.
Hopelijk zien we weer erg mooie creaties voorbijkomen en mooie gedichten ontstaan!
Ook is de Nationale voorleeswedstrijd in zicht en zijn veel leerlingen die mee willen doen al druk aan het oefenen!

Met de andere vakken zijn we goed bezig met het extra oefenen van stof als voorbereiding op de komende cito’s. Zowel voor studievaardigheden, rekenen, spelling, begrijpend lezen en woordenschat. Er wordt dus erg hard gewerkt in groep 7/8!

Groetjes,
Juf Naomi