dinsdag 14 februari 2023

Het nieuwe thema waaraan we werken is sport. We hebben al veel geleerd over sportverslagen, het verschil tussen American football en het Nederlandse voetbal en nog veel meer. Wij lezen de kinderen bij dit thema voor uit het boek Kampioen van Corien Oranje.

Kampioen 2.0 Corien Oranje | Boek royaljongbloed.com

Dit boek gaat over een jongen die tijdens het paardrijden een ongeluk krijgt. Zijn voet wordt geamputeerd en zijn herstel gaat moeizaam. Toch heeft hij een doel voor ogen. Ooit wil hij weer net zo goed kunnen zwemmen als voor het ongeluk. Een spannend boek waar uw zoon of dochter u vast meer over kan vertellen.

Bij rekenen zijn we bezig met de grote deelsommen met rest, getallen tot honderdduizend samenstellen en splitsen en het begrijpen van de kommagetallen tot twee cijfers achter de komma. We weten nu wat tienden en honderdsten zijn en kunnen hier ook sprongen bij maken. De aankomende tijd zullen we deze doelen nog verder uitbreiden en inoefenen.

Deze week zijn we tijdens de kanjertraining weer begonnen met complimenten geven. Mooi om te zien hoe kinderen elkaar waarderen en het zo goed kunnen verwoorden.

Tijdens het jeugdjournaal hebben de kinderen gezien en gehoord hoe schrijnend het is in Syrie en Turkije. Maab vertelde dat haar familie kleding inzamelt en het dan wegbrengt naar vrachtwagens in Nederland die naar de getroffen gebieden rijden. Een klein gebaar en een groot impact! Zodoende besloot ik de kledingkast van mijn dochter uit te ruimen en heb ik vanmorgen de zak met kleding bij Maabs huis gebracht. Ik heb net contact gehad en de familie van Maab zal de komende weken nog regelmatig zakken met kleding gaan brengen. Dus mocht u ook uw kledingkast hebben opgeruimd en u wilt het schenken aan een goed doel, kunt u de kleding op school brengen. Wij zorgen er dan voor dat het bij Maabs huis komt.

Met vriendelijke groeten,

Juf Yvet en juf Monique