woensdag 18 januari 2023

In groep 4 hebben wij een leerlingenbord. Een bord waarop we inchecken, waar het doel staat waaraan we werken, waar de bijzondere dagen staan en waarop we de successen schrijven.

Eén van de successen was vorige week de kanjerles. We merkten dat het lastig is om goed in de rij te gaan staan buiten. Bij de kanjerles hebben we dit geoefend en het gaat nu al een stuk beter. We gaan nu rustig in de rij staan en blijven van een ander af. Fijn! Daarnaast zijn we ook bezig geweest met vertrouwingsoefeningen zoals de klok en we hebben weer een nieuw hoofdstuk gelezen uit ons kanjerboek. Dit keer ging het verhaal over Max die geen zin had in school. Waarom moeten we eigenlijk naar school? Wie vindt het fijn op school? En hoe fijn is het dat we op school kunnen samenwerken en samen kunnen spelen?

Op het bord in de klas staat als doel: Ik luister goed naar een ander. Wij hebben rondom dit doel al mooie successen mogen ervaren. Het naar elkaar luisteren als iemand iets vertelt, het goed willen maken of iets uit willen leggen.  En ook toen juf een boekbespreking gaf. De kinderen hebben aandachtig geluisterd. Wij weten zeker dat ze prachtige boekbesprekingen gaan geven.

Rekenen

We zijn met rekenen bij het optellen en aftrekken met eenheden t/m 100. Hierbij leren de kinderen eerst door- of terug te rekenen naar het tiental en dan verder te rekenen. Dit doen ze met sprongen op de getallenlijn. Na de Cito toetsen gaan we ook weer verder met de tafelsommen.

Atlantis

Morgen hebben we de toets van het thema Eet smakelijk. De kinderen vonden het leuk om met dit thema aan het werk te gaan. We hebben geleerd over eten, naar het restaurant gaan, de moestuin en wat er gebeurt in je lichaam als je eet. Heel interessant. De juffen lazen voor uit het boek Otje van Annie M.G. Schmidt. Dit boek past goed bij het thema. De kinderen kunnen vast thuis uitleggen waarom het boek goed bij het thema past. Het volgende thema heet ‘Kriebelbeestjes’.

Voorstelling

Op donderdag 26 januari gaan we naar de voorstelling ‘Lejo ontdekt het orkest’ in theater Orpheus. We gaan hier samen met groep 3 naar toe. Leuk dat we weer een uitstapje mogen maken dit schooljaar!