Zonder licht fietsen

donderdag 21 december 2023

Ziet u de fietser in de afbeelding hieronder? Wij lezen dagelijks in de krant over fietsers die bij het oversteken of door afslaande verkeer worden aangereden. Nu het donker en vaak regenachtig is als de kinderen naar school fietsen, is het extra belangrijk dat ze goed zichtbaar op de weg zijn. Fietsers die donkere kleding dragen en zonder goed fietsverlichting fietsen, zijn vrijwel onzichtbaar voor andere weggebruikers. Op onverlichte fietspaden, rotondes en drukke wegen is dit erg gevaarlijk omdat een fietser dan snel over het hoofd wordt gezien, vaak met een ongeluk als gevolg. We gaan hopelijk een mooi en rustige kerstvakantie in, dus neem a.u.b. de tijd om de fietsverlichting van uw kind(eren) te controleren zodat ze weer zichtbaar zijn als de scholen weer beginnen.

Zorg dat je niet alleen op de fiets zichtbaar bent, maar ook op straat!