Wie is de kanjer coördinator en anti pest coördinator?

dinsdag 7 september 2021

Ik zal mij even voorstellen. Mijn naam is Monique Kleinlooh-Kraayenhof.

Ik ben de kanjer coördinator /anti-pest coördinator op deze school. Onze school richt zich op een sociaal veilige omgeving voor zowel de kinderen, leerkrachten als ouders.

De kanjertraining wordt gegeven door de leerkrachten van groep 1 tot en met groep 8. Deze training bestaat vooral uit: lessen geven, oefeningen doen, afspraken maken, vertrouwen hebben en krijgen. Hierdoor ontstaat er een sociaal veilige omgeving.

Als kanjer coördinator /anti-pest coördinator houd ik mij bezig met het bewaken van die sociaal veilige omgeving door onder andere:

• op klassenbezoek te gaan bij collega’s.
  • de collega’s te ondersteunen in de groepen.
  • de collega’s de nieuwste ontwikkelingen op het gebied van kanjertraining bij te brengen.
  • protocollen en stappenplannen op te stellen
  • in gesprek te gaan met (groepjes) kinderen en afspraken maakt.
  • en daar waar nodig gesprekken aan te gaan met ouders en de leerkracht.

Mocht u mij nodig hebben kunt u mij altijd mailen: mkraayenhof@leerplein055.nl.

Ook telefonisch ben ik bereikbaar na schooltijd op de woensdag, donderdag en de vrijdag op 055.5331973.