Tweede ouderarena

vrijdag 10 juli 2020

Woensdag 8 juli hebben wij de tweede ouderarena gehouden. Weer een erg fijne arena waarin wij mooie feedback hebben ontvangen. Ook volgend schooljaar zullen wij een aantal keer een ouderarena houden. Mocht u uitgenodigd worden door de leerkracht dan zou het erg fijn zijn als u mee wil doen. We halen er veel informatie uit en kunnen zo samen met u de school blijven verbeteren. Uit de afgelopen ouderarena kwamen de volgende punten naar voren:

• Het zou handig zijn de ouderapp vaker in te zetten. Zeker wanneer het gaat om zaken op de korte termijn. Dit wordt sneller gelezen dan de mail.
  • Het zou fijn zijn per groep een appgroep te hebben waarin ouders van de groep vlot met elkaar communiceren. Kan de klassenouder hierin het initiatief nemen?
  • Halve dagen naar school was niet voor iedereen fijn. Er is begrip dat dit voor het onderwijs beter is, maar voor de thuissituatie gaf dit soms veel onrust.
  • Ouders hebben soms druk ervaren rondom het huiswerk. Ze snappen dat dit moet om leerachterstanden te voorkomen, maar de combinatie met werk was soms lastig.
  • Het was fijn geweest even een belronde langs alle ouders te doen na een aantal weken “weer op school”. Nu spreken ouders en leerkracht elkaar weinig.
  • Fijn dat leerkrachten snel reageren op mailtjes en telefoontjes.
  • Goed dat het digitale onderwijs snel geregeld was. Dat de voorwaarden er al waren en leerkrachten hierdoor snel konden handelen.
  • Prettig dat de jaarplanning is aangehouden en dat hier geen wisselingen in waren.
  • Ouders geven aan dat het ook nu nog fijn is om huiswerk te krijgen voor kinderen/ouders die dat willen. Ook zouden ouders graag vooraf meer informatie willen over de lesstof zodat ze met hun kind kunnen meedenken. Nu gebeurt het achteraf in de nieuwsbrief.

De volgende punten gaan wij oppakken (samen met jullie)

• Leerkrachten zoeken een klassenouder voor de groep.
  • Klassenouders maken een groepsapp aan voor de klas.
  • Alle ouders gebruiken de ouderapp. Lukt dit niet? Neemt u dan even contact op?
  • Leerkrachten gaan meer gebruik maken van de ouderapp. Korte termijn informatie wordt gedeeld via de app. Eventueel een verwijzing naar de mail.
  • Ouders geven bij de leerkracht aan wanneer ze huiswerk zouden willen voor hun kind. Leerkracht kan dan materiaal klaarzetten.
  • Leerkrachten informeren ouders per blok of thema vooraf over de lesstof die aangeboden gaat worden.
  • We hopen dat de punten rondom het thuiswerken niet meer terug komen. Mocht dit wel zo zijn dan nemen we de feedback mee.

Nogmaals hartelijk dank aan de ouders die hebben deelgenomen aan de arena. Samen elke dag een klein beetje beter!