stavaza groep 6

donderdag 8 december 2022

Wat een feestweek was het vorige week…

ASK voorstelling:

Wat  hebben de kinderen genoten van een ochtend in het theater. We hebben ademloos gekeken, geluisterd en ook mee geklapt en gezongen. En wat een verrassing dat Francis op de facebook pagina van de ASK onze groepen had getagd voor het winnen van koek en chocola. Ze had gewonnen, dus mochten wij na afloop van de voorstelling voor groep 5 en 6 chocolademelk en speculaasjes ophalen. bedankt Francis. Bedankt ook alle ouders voor het rijden! (en nogmaals excuus dat we veel  later waren)

Naturalis:

In de bus naar Naturalis, wat een zit maar erg gezellig! In de bus werden er kerstliedjes gezongen, gekwartet, gelezen, gekleurd, maar vooral ook gekletst. In het museum hebben we onze ogen uitgekeken. Wat een mooi museum, een echte aanrader! De tijd was helaas wel wat kort, dus wellicht kunt u er in een van de vakanties nog eens naar toe met uw kind?

Kanjertraining:

“Juf wat fijn he dat we gewoon onszelf mogen zijn!” Zo is het groep 6. Trots!

Kerstsfeer:

De school en groep is deze week in de kerstsfeer gebracht. Elke dag komen we binnen met de kerstboomlichtjes aan en het kacheltje. Het is dat het licht aan moet om te werken en lezen, maar anders had groep 6 graag de hele dag in het donker gezeten.

Warme kleding:

Doordat we de meters in de klas hebben, zien we nu steeds vaker dat we moeten ventileren. Dat betekent echt dat het frisjes aanvoelt in de klas. Een warme trui is dan geen overbodige luxe!

Foute kersttruiendag woensdag 14 december a.s.:

Op deze dag mag iedereen die een “foute” kersttrui heeft ‘m aantrekken!

Meer informatie over het kerstdiner:

Donderdag 22 december is het kerstdiner van 18.00-19.00. De “gerechtjes” zijn al ingevuld op het blad naast de deur van groep 6. Het ziet er weer fantastisch lekker uit! Meer informatie krijgt u via de mail/parro vrijdag 16 december!

De kerstlootjes verkoop:

Elke dag na schooltijd van ongeveer 14.00-14.15 kunnen de kerstlootjes gekocht worden. De kinderen zijn hier erg enthousiast over. Met de opbrengst van de lootjes kunnen we extra dingen doen voor de kinderen zoals eerder vermeld.