Onderzoek PR en uitstraling

woensdag 22 maart 2023

In februari is er een onderzoek uitgevoerd rondom PR en uitstraling van de school. Dit onderzoek werd uitgevoerd door twee medestudenten van Petra. Zij hebben gesprekken gevoerd met teamleden, ouders en leerlingen. Uit het onderzoek kwam het volgende naar voren:

• Leerlingen geven het schoolgebouw een cijfer tussen de 7 en de 8. Ze vinden het netjes in de school. Wel staan er soms dozen op de gang, geven zij aan. Dit zijn bestellingen die geleverd zijn.
  • Leerlingen geven aan dat ze het belangrijk vinden dat het netjes is op school: “Dan kun je je beter concentreren”.
  • Leerlingen zijn enthousiast over het nieuwe schoolplein en het nieuwe meubilair.
  • De leerlingen geven aan dat ze graag gras zouden willen op het voetbalveld.
  • Wat als positief werd ervaren door de leerkrachten is dat ouders tijdens de open dag worden rondgeleid door leerlingen van groep 8.
  • De samenwerking tussen het theehuis en de school zijn van meerwaarde voor de leerlingen; schoolontbijt, moestuintjes, lunch tijdens studiedagen.
  • De Rietendakschool is voor veel ouders de eerste keuze.
  • Het is jammer dat de kleuters in een ander gebouw zitten. Op het moment dat we nieuw- en verbouw krijgen zal iedereen in één gebouw komen. Dat is fijn.
  • Er zijn weinig extra ruimtes.
  • We zouden nog wat meer zichtbaar kunnen zijn voor de wijk.
  • De bieb en de leeshoek zijn uitnodigend voor de leerlingen. Voor nieuwe ouders ziet dit er ook mooi uit.
  • Het schilderwerk is hard aan vernieuwing toe; hier zijn wij op het moment naar aan het kijken. Dit werd lang uitgesteld vanwege de aanstaande nieuw- en verbouw. Helaas wordt dit steeds uitgesteld.
  • Leerlingen werken soms in de hal. Dit ziet er voor nieuwe mensen ook goed uit. Leerlingen kunnen goed zelfstandig werken op de gang.
  • Ouders geven aan dat speelgoed wat verouderd is. Inmiddels is er nieuw kleuterspeelgoed geleverd en zijn we aan het zoeken naar nieuw buitenspeelgoed voor de hele school.
  • De school heeft een mooi hoofdgebouw en een mooi groot schoolplein.
  • Op sociale media en via Parro worden ouders op de hoogte gehouden.
  • Er is een fijne sfeer op school.
  • De resultaten laten een mooie stijgende lijn zien.