Nieuws uit groep 7

donderdag 31 augustus 2023

Een nieuw schooljaar, een nieuw begin. In groep 7 hebben we een goede en fijne start van het schooljaar gemaakt. Alle vakantieverhalen zijn uitgewisseld en er zijn mooi afspraken en doelen gemaakt voor dit schooljaar. Een prachtige start.

Waar zijn we mee bezig?

Met rekenen en spelling zijn we nog bezig met het herhalen van de doelen van groep 6, vanaf de volgende blokken gaan we met nieuwe doelen beginnen. Met taal zijn we bezig met het thema strips en leren we onder andere hoe je een goede strip kan herkennen en maken. Bij Atlantis gaan we terug in de tijd en lezen we allerlei teksten over oude beschavingen zoals de Soemeriërs in Mesopotamië en het Indusvolk. Hierbij maken we ook een koppeling met geschiedenis waar we ons verdiepen in de tijd van de jagers en de eerste boeren. Tot slot zijn we ook begonnen met aardrijkskunde en topografie waarbij Europa centraal staat en verkeer waarbij we ons dit jaar gaan voorbereiden op het verkeersexamen.

Startgesprekken

Ik heb met een aantal van u al de startgesprekken gehad en bijna iedereen heeft zich ook al ingeschreven. Heeft u dat nog niet gedaan, wilt u dat dan deze week nog doen, lukt het niet komt u dan naar mij toe, dan help ik u hierbij.

Verder belangrijk

Vanaf vandaag krijgen de leerlingen elke donderdag huiswerk mee, dit bestaat uit een deel rekenen en een deel werkwoordspelling, dit moet uiterlijk de woensdag erna weer ingeleverd worden. Daarnaast gymmen wij twee keer in de week, op maandag en op donderdag en hebben we ook weer schoolfruit op dinsdag tot en met donderdag.