Nieuws uit groep 7

donderdag 25 april 2024

Sing and dance up

Een tijd geleden kregen wij het bericht dat wij als groep 7 uitgekozen zijn om mee te doen met Sing and Dance Up. Een project met muziek en dans van meer muziek in de klas. Hierbij krijgen wij 10 lessen muziek en dans en werken we toen naar een grote uitvoering op 13 juni in de Brabanthallen in Den Bosch met veel andere scholen uit heel Nederland.  De eerste lessen hebben wij al gehad en deze worden met veel enthousiasme ontvangen. Zodra ik meer informatie over 13 juni heb, laat ik dat u weten.

Kanjertraining.

Tijdens de kanjertraining zijn we nog steeds bezig met de pettenkwadranten. Daarnaast staat het kanjergedrag op de sociale media deze periode ook centraal. Voor de kerstvakantie hebben we hier al mooie afspraken over gemaakt, die gaan we evalueren en kijken hoe het nu gaat met het online gedrag. Hierin kan ik alleen tips en handvatten voor geven. Ik vraag u als ouder om ook een oogje in het zeil te houden bij wat uw kind online doet.

Schoolvoetbal

Vorige week deed één van de teams van groep 7 en 8 mee aan de stadsfinales van het schoolvoetbal. Wij zaten in een poule met de Regenboog en de Sjofar en moesten twee keer tegen beide teams. We begonnen erg goed met een 1-0 overwinning tegen de Regenboog en 4-1 tegen de Sjofar. De tweede wedstrijd tegen de Regenboog verloren we helaas met 1-0 en tijdens de tweede wedstrijd tegen de Sjofar hadden wij veel pech met het maken van doelpunten waardoor die wedstrijd in 1-1 eindigde. En omdat de Regenboog twee keer won van de Sjofar, werden wij tweede in de poule en helaas niet door naar de kwartfinales.
Al met al mag iedereen heel trots zijn op het resultaat. Iedereen heeft zijn of haar best gedaan. Ouders bedankt voor het aanmoedigen.