Nieuws uit groep 7

donderdag 29 februari 2024

Apeldoornse voorleeskampioenschappen

Gisteren heeft Mallory namens de Rietendakschool mee gedaan aan de Apeldoornse voorleeskampioenschappen. Ze heeft bij Coda voorgelezen uit het boek Fantasia V, net niet gewonnen maar ze heeft het wel heel goed gedaan. Groep 7 is heel trots op haar.

Activiteiten in maart

Vrijdag 15 maart gaan wij samen met groep 8 naar Corpus in Leiden. Wij gaan hier met de bus naar toe en zijn dan ook pas na 14:00 weer terug op school. U krijgt via Parro nog informatie over de exacte tijden. Daarnaast vindt op woensdag 27 maart het schoolvoetbal weer plaats. Wij doen met 2 teams mee. Wij spelen dit jaar bij v.v. Beekbergen. Ook hierover krijgt u nog de exacte tijden doorgestuurd, wanneer deze bekend zijn.

Kanjertraining

De afgelopen weken zijn wij in de klas bezig met het pettenkwadrant. Alle leerlingen zullen een keer aan de beurt komen. Het is heel mooi om te zien dat iedereen eerlijk zijn mening mag geven, dat er bruikbare tips en tops worden geven en dit allemaal wordt geaccepteerd door iedereen. Het is ook een mooi compliment voor de klas dat ik van de ouders van en de nieuwe leerlingen zelf hoor dat ze het zo fijn bij ons in de klas en op school vinden.

Girls’ Day bij TechnoDiscovery op het NewTechPark

Donderdag 11 april 2024 openen tijdens Girls’ Day door heel Nederland bèta-, technische, IT-bedrijven én technische of IT-afdelingen van bedrijven hun deuren voor meiden van 10 tot 15 jaar. De meiden kunnen deelnemen aan interessante activiteiten, maken kennis met vrouwelijke medewerkers en leren meer over bèta/technische werkzaamheden. Girls’ Day laat meiden de onontdekte wereld van bèta, techniek en IT van dichtbij beleven.

Wat houdt Girls’ Day in?

Het belangrijkste onderdeel van Girls’ Day zijn bedrijven met een technische of IT-gerelateerde afdeling die hun deuren openen voor meiden door heel Nederland. Zo maken meisjes kennis met alle mogelijkheden die bèta, techniek en IT bieden. Tijdens Girls’ Day 2023 deden meer dan 9000 meiden en 250 bedrijven mee.

Welke bedrijven doen mee in Apeldoorn?

Belastingdienst, Hamer BV, Owens Corning, NewTechPark – TechnoDiscovery

Girls’ Day bij TechnoDiscovery op het NewTechPark

TechnoDiscovery organiseert op NewTechPark workshops met het thema “Digitaal, media en entertainment” De meiden maken kennis met (vrouwelijke) professionals en gaan hands-on aan de slag met een leuke workshop.

Hoe doe je mee aan Girls’ Day? Schrijf je in via deze link

Tip!Girls’Day @ CODA ExperienceLab. Na schooltijd kunnen meiden in CODA ExperienceLab aan de slag.  14.00-17.00 | Gratis | Open Inloop