Nieuws uit groep 7

donderdag 25 januari 2024

Toetsperiode

De toetsperiode zit er ondertussen weer op, de leerlingen die ziek zijn geweest hebben bijna allemaal hun gemiste toetsen ingehaald en alle leestoetsen zijn ook afgenomen. Dit jaar waren er twee nieuwe onderdelen; werkwoordspelling en leestekens. De leestekens worden al veelvuldig geoefend in de lessen en door het huiswerk dat uw kind elke week meekrijgt is ook de werkwoordspelling goed geoefend. Dit heeft zijn vruchten afgeworpen.

Nieuwe leerling

Na de kerstvakantie hebben wij twee nieuwe leerlingen mogen verwelkomen. Lev was voor de vakantie al komen wennen en Jinte begon maandag 8 januari ook bij ons. Complimenten voor hoe de andere leerlingen onze nieuwe klasgenoten hebben verwelkomd en hebben opgenomen in de groep.

Kanjertraining

Tijdens de kanjertraining zijn we begonnen met het pettenkwadrant, hierover heeft u afgelopen dinsdag ook een mail gehad. Afgelopen woensdag hebben de eerste twee leerlingen al hun pettenkwadrant gehad. De klas kon mooie feedback en goede tips en tops geven.

Werkboeken zaakvakken

Voor het leren van Wereld-, Tijd- en Natuurzaken mogen de leerlingen hun werkboek mee naar huis nemen. Het is dan de bedoeling dat deze op de dag van de toets weer mee terug komt naar school. Dit is helaas nog niet bij iedereen gelukt. Om de lessen goed te kunnen volgen en de stof daarna goed te leren is het van belang dat deze werkboeken weer op school komen.