Nieuws uit groep 7

donderdag 23 november 2023

Tussen de sterren

In de vorige nieuwsbrief heeft u kunnen lezen dat ons thema van Atlantis over het heelal gaat. Langzaam maar zeker vinden we steeds meer antwoorden op de vragen die de leerlingen van te voren hebben gesteld. Daarnaast leren we ook elke les weer iets nieuws. Wist u bijvoorbeeld dat de ster Betelgeuze 1000 keer groter is dan onze zon en dat wij hem zien zo als hij 700 jaar geleden eruit zag.

Kanjer

Tijdens de kanjertraining zijn we niet alleen bezig met het gedrag en vertrouwen op school, wij zijn vorige week ook bezig geweest met het gedrag online: op het internet en de social media. Tijdens het gesprek in de klas kwamen er achter dat bijna iedereen wel op de social media actief is, maar gelukkig ook goed weet hoe het daar hoort en wat je moet doen als er iets vervelends gebeurd of als iemand iets vervelends tegen je zegt. Daarnaast hebben we, zoals u in de Parro heeft kunnen zien, mooie afspraken hierover gemaakt.

Voorleeswedstrijd

Wij hebben op school en bij ons in de klas een voorleeswedstrijd gehouden. De nipte winnaar hiervan is Mallory, zij gaat onze school vertegenwoordigen bij de Apeldoornse kampioenschappen. Wij wensen haar alvast veel succes, maar vooral veel (lees)plezier.  Want van veel leesplezier leer je veel.