Nieuws uit groep 7

woensdag 8 november 2023

Paper-art

Vrijdag 27 oktober zijn wij bij de tentoonstelling Paper-Art in Coda geweest. Daar hebben wij naar een aantal kunstwerken, helemaal gemaakt van papier, gekeken en hier uitleg bij gekregen. Daarna was het onze beurt om kunst te maken. Bij gigant hebben we in twee groepen een stad gemaakt. De ene groep heeft van karton alle gebouwen en de infrastructuur gemaakt en de andere groep van ijzerdraad de mensen in de stad. Een erg leerzame en creatieve ochtend.

Juf Hanna

Sinds vorige week woensdag loopt juf Hanna bij ons stage. Zij stelt zich kort voor:

Hoi ik ben Hanna Drost, ik ben 16 jaar en ik woon in Otterlo. Ik zit op het Aventus en zit in het eerste jaar van de opleiding pedagogiek en bewegen. Ik kom stage lopen in groep 7 op de woensdag, tot eind van het schooljaar. Ik heb er zin in en hoop dat ik er veel van ga leren!

Wij wensen juf Hanna veel plezier en hopen dat ze veel leert bij ons in groep 7.

Atlantis

Onze thema van Atlantis heet: Tussen de sterren. Alle teksten zullen dus met het heelal te maken hebben. Voorafgaand hebben alle leerlingen een vraag mogen stellen hierover, bijvoorbeeld: “Hoe oud is het heelal, of waren komen de namen van de planten vandaan?”. Deze hangen nu op onze muur, als het antwoord tegenkomen hangen we die erbij. Hiermee vergroten wij de betrokkenheid bij onze leeslessen.

Kanjertraining

Op dit moment zijn wij met de kanjerlessen vooral bezig met het werkboek. De afgelopen lessen gingen over jezelf mogen zijn en je eigen mening mogen geven. Het is mooi om te zien dat er veel veiligheid te zien is bij de leerlingen, je mag jezelf zijn en iedereen kan zijn mening geven. Daarnaast spreken de leerlingen elkaar ook op een kanjermanier en met echte kanjertaal aan, bijvoorbeeld: “Je moet hem geen benzine geven.”