Nieuws uit groep 7

donderdag 21 september 2023

Lezen

Elke ochtend beginnen wij met stil lezen. De meester oefent een aantal dagen per week ook met de leerlingen die het lezen nog lastig vinden. Op de andere dagen kan hij ook rustig in zijn eigen boek lezen. Wat mooi om te zien dat de leesmotivatie in de klas zo hoog is. Ook hoor ik dat er thuis al veel wordt gelezen. Dit blijft belangrijk om elke dag te blijven doen.

Huiswerk

Ook voor het huiswerk is de motivatie erg hoog. Sommige leerlingen hebben het de volgende dag al af, andere verdelen het meer over de week. Ik probeer op momenten dat er ook veel leerhuiswerk is te kijken of ik het maakhuiswerk kan aanpassen. Zijn er vragen over het huiswerk stuur mij dan een bericht via Parro of kom voor of na schooltijd even naar mij toe.

Kanjertraining

Tijdens de kanjertraining staan deze weken het vertrouwen in elkaar en in jezelf centraal. Wanneer kan ik iemand vertrouwen, maar ook wanneer ben ik te vertrouwen. Ook hebben de eerste leerlingen al feedback op hun kanjergedrag gehad door middel van het pettenkwadrant. Wat mooi om te zien dat zij zich al veilig genoeg vinden om dit in de eerste weken van het nieuwe schooljaar te doen. Het is ook leuk om te zien dat er buiten ook leuk samen gespeeld wordt, met bijvoorbeeld het nieuwe buitendamspel.