Nieuws uit groep 5/6

maandag 21 juni 2021

De kinderen zijn heel druk met het Landenproject. Op vrijdagmiddag 2 juli wordt de klas omgetoverd in een Wereld Restaurant. Elke groep geeft een korte presentatie en daarna mogen de kinderen de bereide gerechten van elkaar proeven. (lopend buffet) De kinderen leren samen te werken en te overleggen. Het is de bedoeling dat de kinderen zelf de inkopen doen en goede afspraken maken.(geld) Volgende week hebben we een feestweek n.a.v. het honderdjarig bestaan van de Rietendakschool. Het wordt een verrassende week!!

Wat zijn de doelen voor de komende periode:

Groep 5: Rekenen: ** Plus – en minsommen uitrekenen door te splitsen (643+88), ** Keersommen met splitsen (6×32), ** Sommen tot 1000 uitrekenen door aanvullen, ** Een som als 6×49 handig uitrekenen, ** Deelsommen als 372:6 uitrekenen d.m.v. splitsen, ** Een voor-een boven-en een zijaanzicht leren, ** Deelsommen als 250:5 uitrekenen.

Taal: ** De verleden tijd, ** Oefenen met verschillende woordsoorten, ** Voorvoegsels, **Tekstsoorten herkennen, ** Een samenvatting, een verslag en een informatief verslag schrijven. Woordenschat: Vroeger, Tijd en Maken/materialen

Groep 6: Rekenen: ** Kommagetallen op volgorde zetten, ** De oppervlakte bepalen van diverse figuren, ** De waarde van een cijfer in een kommagetal, ** Kommagetallen afronden op een heel getal en tienden, ** Kommagetallen boven de 1 plaatsen op de getallenlijn.

** Taal: ** Alfabetiseren, ** Tekstsoorten herkennen, ** Bijwoorden en ** Oefenen met verschillende voornaamwoorden. Woordenschat: Media en communicatie, Vroeger en Tijd.