Nieuws uit groep 5

donderdag 18 november 2021

Beste ouders,

We hebben de afgelopen weken weer hard gewerkt in groep 5. We zijn weer in de afrondende fase van de blokken van taal en spelling. Bij rekenen ronden we volgende week het derde blok alweer af. En met Atlantis zijn we vorige week met het tweede blok begonnen. Dit blok staat nu in het teken van lucht en vliegen en wordt hierbij voorgelezen uit het boek ‘Baas van de wereld’ van Pieter Koolwijk. Vorige week hebben we ook onze eerste toets Engels gehad. Hierop zijn ook mooie resultaten gehaald.

Volgende week vrijdag wordt de Rietendakschool bezocht door Sint en Piet. Hiervoor maken de leerlingen van groep 5 voor het eerste surprises. Deze moeten donderdag 25 november op school zijn. Denkt u er aan dat de naam, voor wie de surprise is, goed zichtbaar is, dat er een gedicht bij zit en dat de surprise in een zak of tas op school komt. Zo blijft het een verrassing voor wie die is en hoe die eruit ziet.

Gisteren hebben wij met de kanjertraining elkaar allemaal complimenten gegeven. Het was erg mooi om te zien hoe serieus dit werd opgepakt en wat voor mooie complimenten iedereen kon geven en ontvangen. Een compliment van de meester aan alle leerlingen.

Tot slot hebben wij vandaag een videogesprek gehad met juf Yvet en Mare. Wat heeft juf Yvet toch een mooi meisje gekregen en wat was het leuk om zowel juf Yvet als Mare te zien.