Nieuws uit groep 5

donderdag 16 maart 2023

Schooljudo en schooldansen

Vorige week zijn de schooljudolessen weer begonnen. We hebben er nu al twee gehad en hebben al weer veel geleerd. Naast dat we leren hoe we moeten vallen en de verschillende worpen zijn we ook met kanjerthema’s zoals samenwerken, grenzen aangeven en respect voor elkaar bezig. Een mooie combinatie met onze kanjerlessen.

In de vorige nieuwsbrief heeft het al kunnen lezen, volgende week beginnen de lessen schooldansen. Waarin van dansschool Wensink de rumba en cha-cha-cha aangeleerd krijgen. Leuk om te noteren: donderdag 25 mei an 10:00 tot 10:45 is de les waarbij u als ouder ook mag komen kijken.

Schooldag extra

Gisteren is de derde ronde van schooldag extra begonnen. Wij kregen nog van enkele leerlingen de vraag of ze nog bij deze ronde kunnen aansluiten, helaas zit het voor nu al vol. Na de meivakantie is de laatste ronde, deze word door sportservice gegeven, hiervoor kan uw kind zich wel weer voor opgeven. Ik hoop u voor de meivakantie hier meer over te laten weten.

Kanjerlessen

Met de kanjerlessen zijn we bezig met het goed luisteren en begrijpen van elkaar, dit kan zowel door verbale als non-verbale communicatie. Door middel van een tekenopdracht hebben we elkaar vorige week ook goed aan kunnen kijken en daarna elkaar te tekenen, tot slot gaven we elkaar een mooi compliment. Ik zie een mooie groei op dit gebied in de klas