Nieuws uit groep 5

donderdag 22 december 2022

Kerst

Vanavond is het kerstdiner van 18:00 tot 19:00. De gerechten die u mee brengt mogen vanaf 17.45 de klas ingebracht worden en dit zetten wij neer op de buffet tafel. Tijdens het kerstdiner bent u van harte uitgenodigd door de EC. Zij staan voor u klaar op het schoolplein met een warme chocolademelk. De kinderen worden om 19.00 uit de klas opgehaald. Als uw kind alleen naar huis mag dan willen wij dat graag van te voren weten.

Morgen mogen de kinderen in hun pyjama of onesie komen. Ze mogen ook een spel meenemen zodat we als echte kanjers een leuke spelletjesochtend kunnen houden.

Spelling

Gisteren hebben we alle categorieën die we tot nu toe hebben geleerd herhaald. Hierdoor kregen we 14 woorden op het bord te staan waarmee een verhaal werd geschreven. Hieronder één van de verhaaltjes precies zo geschreven als de leerling het heeft gedaan.

Ik krijg een viool en een gitaar van opa en oma. Laat het feest beginnen en we gaan drinken uit een kommetje. Dan is het feest klaar. Bedankt en dan zwaaien we ze uit. Doei!

Kanjertraining

Tijdens de kanjertraining zijn wij bezig met samenwerking en verantwoordelijkheid. Om de mooie samenwerking te laten zien, hebben we met de hele klas, één grote tekening gemaakt. Daarnaast hebben we het gehad over verantwoordelijk zijn voor je eigen spullen, maar ook voor de spullen van een ander. Hoe ga je hier mee om, hoe laat je de klas netjes uit.

Ik wens u tot slot fijne feestdagen en een prettige jaarwisseling.