Nieuws uit groep 5

donderdag 8 december 2022

Uitjes

Vorige week hebben we twee uitjes gehad. Op woensdag zijn wij samen met groep 6 tot en met 8 naar het ASK-theater in Orpheus geweest. We hebben de voorstelling Robin Hood en het verdwenen goud bezocht. Een leuke voorstelling waarbij het verhaal van Robin Hood ook naar onze tijd werd gehaald. Ouders die hebben gereden nog bedankt! Een dag later gingen we samen met groep 6 tot en met 8 en groep 4 naar Naturalis. Deze excursie werd ons aangeboden door het jeugdeducatiefonds. Een leuk en leerzaam uitje. Van de dinotijd, naar het leven en de dood van de dieren van nu. Door middel van een speurtocht hebben we het hele museum bezocht.

Kerst

Nu sinterklaas weer terug is naar Spanje, staat kerst weer voor de deur. In de klas staat de boom, opgetuigd door de leerlingen al een paar dagen in de klas. Met handvaardigheid zijn we kerststerren aan het knutselen, enkele hiervan kunt u al bewonderen op onze ramen. Ook worden de lootjes uit de lootjesboom al veel gekocht, dit kan nog tot dinsdag 20 december, op woensdag 21 december kunnen de prijsjes opgehaald worden. Donderdag 22 december hebben wij ’s avonds het kerstdiner, de inschrijflijst voor de gerechten hangt bij het lokaal.

Mail mededelingen

Afgelopen week heb ik u een mail gestuurd met een aantal mededelingen. Eén daarvan ging over de werkboeken van de zaakvakken. Helaas heb ik deze nog niet allemaal terug. Voor uw kind is het van belang dat deze wel weer op school komen, hierdoor kan hij of zij de lessen het beste maken.

Kanjertraining

Met de kanjertraining gaan we bezig met gevoel. Hoe kan iemand zich voelen als je een witte pet op hebt, maar ook hoe voelt iemand zich als jij een zwarte pet op hebt. Durf jij ook over je gevoel te praten.