Nieuws uit groep 5

donderdag 29 september 2022

Aladdin

Afgelopen dinsdag kregen wij een gastles van de ABN AMRO over de musical Aladdin. De kinderen zijn bezig om hun eigen wonderlamp te maken en deze te voorzien van wensen. Ik heb vandaag een mail gekregen met de laatste informatie en tijden. Deze zal ik vandaag ook nog met u delen via Parro. We hebben er allemaal al erg veel zin in.

Kanjer

Deze week zijn we begonnen met het kanjerverhaal Max en de zwerver. We hebben weer kennisgemaakt met Max die bij zijn oom en tante op de boot een zwerver ontmoet. Deze zwerver weet nog niet goed hoe het hoort. Tijdens de verschillende verhalen gaat Max hem allerlei sociale vaardigheden leren. Deze zullen wij tijdens de lessen ook behandelen. Dit kan met oefeningen, gesprekken en kanjerspellen. Vorige week vrijdag hebben we ook een erg gezellige kanjersportmiddag gehad. Met verschillende spellen hebben de kinderen hun samenwerkingskwaliteiten geoefend. Tijdens de gymles van maandag hebben we ook met een samenwerkingsspel als echte kanjers gegymd. Er werd leuk samengespeeld en iedereen kon goed omgaan met winst en verlies.

Huiswerk

Vanaf afgelopen week krijgt uw zoon of dochter een tekst mee van Atlantis. Hierbij kunt u thuis zelf lezen en leert u en uw kind ook waar we die week erna over gaan lezen. Deze teksten mag u thuis houden. Aankomende maandag hebben we ook de eerste toets van wereldzaken. Wilt u er aan denken om het werkboek dan ook weer mee te geven naar school.