Nieuws uit groep 5

donderdag 19 mei 2022

De laatste weken van dit schooljaar zijn al weer ingegaan. Met enkele vakken zijn we al bezig met het laatste blok of zijn we al klaar met de reguliere lessen. Wat is er hard gewerkt dit jaar. Dit betekend ook de de eindcito’s er weer aankomen en de leerlingen over een paar weken al weer hun rapport meekrijgen. Mocht u het rapport nog thuis hebben wilt u deze dan deze of volgende week meegeven?

Gisteren hebben wij samen met groep 6 ons schoolvoetbaltoernooi gehad. We hebben meegedaan met twee gemengde teams. Wat een leuke en sportieve middag hebben we gehad. Mooi om te zien dat beide teams elkaar goed aanmoedigde en elkaar het beste gunde. Hierdoor heeft één van de twee teams zelfs een beker gewonnen. Ook willen wij graag Francis, juf Rita, meester Thomas en meester Ahmed bedanken voor het begeleiden van de teams en alle ouders bedanken voor de support.

Vandaag zijn wij in de klas begonnen met schaaklessen, de komende weken zullen wij de beginselen van dit denkspel leren. Vandaag hebben we geleerd wat de pionnen en de dame kunnen en mogen. De volgende lessen zullen in het teken staan van de overige stukken. En hopelijk kunnen we daarna allemaal een potje schaken.