Nieuws uit groep 5

donderdag 14 april 2022

Nog 4 dagen school en dan is het al weer meivakantie, Maandag zijn we nog vrij vanwege tweede Paasdag en volgende week vrijdag hebben we de Koningsspelen. Dus er staat ons nog een leuke week voor de boeg. Tijdens de Koningsspelen gaan we ook ontbijten op school. Dus de vraag om ook volgende week donderdag een bord, beker en bestek voorzien van naam mee te nemen. Voor het ontbijt gaan we nog met z’n allen het nieuwe lied van Kinderen voor kinderen te gehore brengen.  Ook de vraag om die dag kleren aan te doen waarin de kinderen makkelijk buiten spelletjes kunnen doen.

Afgelopen maandag hadden we alweer de laatste schooljudo les. Dit waren zes leuke lessen waarin we niet alleen de basis van judo hebben geleerd, maar ook nog met kanjervaardigheden bezig zijn geweest. Ter afsluiting was er een diploma voor iedereen. Na de vakantie kan het zo zijn, mits de weersomstandigheden dit toelaten, dat we buiten gaan gymmen. Wilt u hierbij ook rekening houden met de kleding en het schoeisel van uw zoon of dochter.

Tot slot hebben we vandaag een leuke paasviering gehad. Ik wil u allemaal bedanken voor al het lekkers. De groep heeft er van genoten. Onze eiertikkoning was dit jaar Kyan. Wij hebben hem hard aangemoedigd tijdens de halve finale, maar deze verloor hij helaas van de latere kampioen. De saamhorigheid en de sportiviteit waren mooi om te zien.

Met vriendelijke groet,

Tim Koman

Leerkracht groep 5, Rietendakschool Apeldoorn.